Dużo do zrobienia / W Polsce jest jeszcze sporo miejsca do zagospodarowania przez dystrybucję zorganizowaną.
Niedziela
21.04.2024
– Mocno inwestujemy w nowe supermarkety i sklepy w formacie convenience – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
 

Czy na polskim rynku jest jeszcze miejsce na sklepy spożywcze?

Tak, w Polsce jest jeszcze sporo miejsca do zagospodarowania przez dystrybucję zorganizowaną. Potrzebne są nowe supermarkety, a także sklepy formatu convenience. Właśnie w te dwa modele bardzo mocno inwestujemy i poszukujemy partnerów franczyzowych do wspólnego rozwoju.

Czy można w tej branży zaistnieć w pojedynkę, czy lepiej wybrać franczyzę?

W obliczu aktualnych wyzwań gospodarczych, w tym wysokiej inflacji i niepewności rynkowej, to właśnie model franczyzowy, w tym przede wszystkim franczyzy partnerskiej, oferuje przedsiębiorcom znacznie większe bezpieczeństwo i szansę odniesienia sukcesu, niż w przypadku działalności podejmowanej indywidualnie. Mając do dyspozycji silny brand franczyzodawcy, jego znajomość rynku, know-how, logistykę, marketing i kompleksowe doradztwo, franczyzobiorcy znacznie obniżają ryzyko prowadzenia własnej działalności, zwiększając jednocześnie swoje szanse na szybkie osiągnięcie rentowności. Jest to szczególnie istotne na unikalnym, polskim rynku, charakteryzującym się dużym rozdrobnieniem sieci sklepów i silną pozycją dużych graczy.

Czym się wyróżnia franczyza Carrefour?

Oferujemy tzw. franczyzę partnerską, którą wyróżnia podejście do franczyzobiorców. Jest to model pomiędzy franczyzą twardą a miękką. Bardzo dużą uwagę przykładamy do naszego standardu sklepu, jego wizualizacji i wizerunku, ale franczyzobiorca ma spore pole manewru jeśli chodzi o ofertę i usługi dodatkowe. Ten model przynosi bardzo wiele satysfakcji osobom, które lubią być na swoim i zajmować się handlem.

Jako jedyna sieć na rynku oferujemy franczyzę w kilku formatach: sklepy osiedlowe, sklepy na stacjach paliw, supermarkety, a nawet hipermarkety. Mamy już kilku partnerów, m.in. piekarzy czy producentów innych produktów spożywczych, którzy otworzyli swój franczyzowy supermarket Carrefour, aby zdywersyfikować swoją główną działalność. W takie mariaże też chętnie wchodzimy i zachęcamy do nich naszych dostawców i partnerów biznesowych.

Jakie macie plany na ten rok?

W 2024 roku nasz główny cel to dalsza ekspansja i umacnianie pozycji na rynku franczyzowym, a naszym priorytetem pozostaje jakość, a nie liczba otwieranych placówek. Zamierzamy kontynuować rozsądne otwieranie sklepów, które będą szybko generować zyski, co stanowi solidną podstawę dla przyszłości naszej i naszych partnerów biznesowych. Obok rozwoju franczyzowego w tym roku planujemy także kilkanaście otwarć naszych sklepów własnych hiper- i supermarketów. Łącznie w całym roku planujemy otworzyć ok. 130 nowych sklepów.

Jak otworzyć sklep pod szyldem Carrefour?

W ramach współpracy franczyzowej z Carrefour potencjalni franczyzobiorcy mają do wyboru kilka formatów sklepów, z których każdy charakteryzuje się innymi warunkami współpracy, wymaganym budżetem na start oraz systemem opłat franczyzowych. Warunki te są dostosowane do rozmiaru i typu sklepu, co pozwala na elastyczne dopasowanie do indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych partnerów.

Dla formatu Carrefour Express Convenience obejmującego sklepy o powierzchni od 20 do 150 mkw. opłata franczyzowa wynosi od 1,5% obrotu netto, a kapitał początkowy około 70 tys. zł. Carrefour Express Minimarket, z powierzchnią od 150 do 300 mkw., charakteryzuje się niższą opłatą franczyzową, która wynosi od 0,8% obrotu netto. Średni wymagany kapitał początkowy to około 120 tys. zł.

Format Globi, przeznaczony dla sklepów o powierzchni 20-150 mkw., opiera się na stałej miesięcznej opłacie franczyzowej w wysokości 300 zł, a średni wkład finansowy wynosi około 20 tys. zł. Natomiast Carrefour Express przy stacji paliw (20-150 mkw.), również wymaga stałej miesięcznej opłaty franczyzowej w wysokości 300 zł, z inwestycjami skupiającymi się na logo i regałach. Średnio wymagany kapitał wynosi około 10 tys. zł.

W ramach współpracy przy franczyzie supermarketów Carrefour kapitał początkowy powinien wynosić kilkaset tysięcy złotych. To znacznie większe sklepy, w które inwestują więksi lokalni przedsiębiorcy.

WIZYTÓWKA SIECI CARREFOUR

Sieć sklepów spożywczych.

  • liczba placówek – ok. 670 franczyzowych
  • kapitał początkowy – zależy od formatu – od 10 tys. zł do kilkuset tysięcy złotych
  • opłaty – zależy od formatu, od 300 zł miesięcznie od 1,5 proc. od obrotu

Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska / "Oferujemy tzw. franczyzę partnerską, którą wyróżnia podejście do franczyzobiorców. Jest to model pomiędzy franczyzą twardą a miękką".

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022