Pierrot stawia na rozbudowę
Pierrot, producent butelkowanej wody źródlanej i napojów, obchodzi w tym roku dziesięciolecie uruchomienia pierwszego oddziału franczyzowego. W ostatnich latach prawie nie otwierał nowych placówek partnerskich.
– W okresie pandemii panowała duża niepewność i nie przyjmowaliśmy nowych osób. Przez ostatnie dwa lata, gdzie skłonność do inwestowania w nowy biznes była niska, uruchomiliśmy trzy oddziały, ale sprzedaż w naszej sieć znacznie się rozwinęła. Bazowaliśmy na rozwoju istniejących punktów – mówi Dawid Płuciennik, franczyzodawca marki Pierrot. Dodaje, że w jego ocenie rynek rusza i ludzie na nowo myślą o inwestycjach.
– A dystrybucja wody i napojów to jest dobry biznes na każdy czas, ponieważ zaspokaja podstawową potrzebę. Ponadto nasz biznes jest całoroczny, a nie sezonowy, jak wydaje się wielu osobom. Produkujemy napoje od 1991 roku i wiemy, jak działać w tej branży, żeby biznes był rentowny przez cały rok –
tłumaczy Dawid Płuciennik.
Niedawno firma rozpoczęła rozbudowę. Jesienią odbierze nowy zakład produkcyjny, który zacznie działać od 2025 roku. Docelowo pozwoli to na zwiększenie mocy produkcyjnych przeszło dwukrotnie.
– Kluczowy etap naszej inwestycji to uruchomienie drugiej linii produkcyjnej. To pozwoli nam rozwinąć istniejące portfolio produktów o nowe kategorie – mówi Dawid Płuciennik.
Decyzja o rozbudowie zakładu została podjęta w związku z rozwojem firmy. Dzięki zwiększeniu mocy Pierrot będzie mógł zaoferować odbiorcom szerszy asortyment produktów oraz zwiększyć swoje możliwości rozwoju we franczyzie.
– Prowadzimy sporo zaawansowanych rozmów odnośnie otwierania kolejnych placówek. Jeszcze w tym roku zamierzamy uruchomić trzy albo cztery kolejne. Od podjęcia decyzji o współpracy z nami do uruchomienia dystrybucji zwykle mija od jednego do dwóch miesięcy. Najlepszy czas na start w pierwszej części roku to maj, a potem dopiero na jesieni, ze względu na intensywny sezon letni – mówi Dawid Płuciennik.
Zasady współpracy
Obecnie w Sieci Pierrot działa około 50 placówek partnerskich i franczyzowych. Firmie zależy na nawiązaniu współpracy franczyzowej na terenach, na których jeszcze nie funkcjonują jej oddziały.
– W każdym województwie jest jeszcze miejsce dla nowych dystrybutorów – zaznacza Dawid Płuciennik.
Produkty Pierrota nie są dostępne w tradycyjnej sprzedaży, klienci mogą je nabyć tylko od lokalnych dystrybutorów, którymi są właśnie franczyzobiorcy. Dostawa jest zawsze bezpłatna, klient płaci wyłącznie
za napoje. W większości odbiorcami Sieci Pierrot są klienci indywidualni.
Franczyzobiorcy zajmują się budowaniem bazy klientów i dystrybucją produktów. Każdy otrzymuje wyłączność na określony teren. Na starcie współpracy potrzebują 50 tys. zł – na zakup tysiąca opakowań, czyli skrzynek i butelek na napoje. W tej kwocie mieści się też franczyzowy pakiet startowy, obejmujący m.in. szkolenia i materiały reklamowe. Poza opakowaniami, na start potrzebny jest też samochód dostawczy i
magazyn przystosowany do przechowywania napojów. Uruchomienie każdej kolejnej trasy każdorazowo wiąże się z koniecznością zakupu kolejnego samochodu oraz następnego tysiąca skrzynek.
Do zakupionych na starcie opakowań franczyzobiorca otrzymuje od franczyzodawcy towar – łącznie 24 tys. butelek wody i napojów. Do tego system zarządzania opakowaniami i bazą klientów, pomoc w rekrutacji
pracowników, opiekę koordynatora. Licencjobiorca przechodzi też szkolenia, m.in. z pozyskiwania klientów.
– Przez pierwsze dni nowy franczyzobiorca jeździ w teren z naszym handlowcem i pozyskuje klientów przy jego wsparciu – wyjaśnia Dawid Płuciennik.
WIZYTÓWKA MARKI PIERROT
Producent i dystrybutor butelkowanej wody źródlanej.
- 50 oddziałów partnerskich i franczyzowych
- inwestycja na start – 50 tys. zł
Dawid Płuciennik, franczyzodawca marki Pierrot / "Jesienią odbierzemy nowy zakład produkcyjny, który zacznie działać od 2025 roku. Docelowo pozwoli to na zwiększenie mocy produkcyjnych przeszło dwukrotnie".
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów