Będzie więcej franczyzowych pizzerii?
Pizza Factory ma 13 pizzerii, z czego trzy otwarto w ciągu ostatniego roku. Wśród nowych franczyzobiorców marki są Michał i Iwona Hmura, którzy dołączyli do sieci otwierając w marcu pizzerię w Płocku.
– Zanim podjęliśmy ostateczną decyzję, dokładnie przeanalizowaliśmy koncept i opinie o firmie. Przekonały nas m.in. rozsądne opłaty franczyzowe, duża pomoc ze strony centrali, lista sprawdzonych dostawców, dobre ceny produktów – wylicza Michał Hmura. – Dodatkowym atutem był niski wkład własny, niezbędny do rozpoczęcia działalności.
Inwestycja w lokal w Płocku wyniosła 50 tys. zł. Pizzeria nie tylko realizuje zamówienia w dostawie (w czym specjalizuje się marka Pizza Factory), ale posiada też salę konsumpcyjną na 14 osób. Jest zlokalizowana na dworcu PKP.
– Już po miesiącu od otwarcia widać było, że lokal cieszy się dużym zainteresowani – podkreśla Michał Hmura. – Nasza pizza wyróżnia się cienkim ciastem i wysokiej jakości składnikami. Nie używamy szynki konserwowej, a oryginalne sery sprowadzamy tylko od sprawdzonych dostawców.
Michał Hmura ma już plany na rozwój. Po wakacjach chce otworzyć drugi lokal w Płocku, a w przyszłym roku pizzerię w Sierpcu.
Na różne rynki
Dłuższy staż w sieci ma Grzegorz Zakrzewski, który prowadzi pizzerię Pizza Factory w Giżycku od ponad roku.
– Wcześniej prowadził ją mój krewny, ale ze względu na problemy zdrowotne musiał niestety zrezygnować z działalności – wyjaśnia Grzegorz Zakrzewski. – Nie miałem doświadczenia w gastronomii, ale obserwowałem ten lokal przez dwa lata i wiedziałem, że to dobry biznes.
Marka Pizza Factory jest dobrze rozpoznawalna w Giżycku, bo funkcjonuje na tutejszym rynku już od siedmiu lat. Grzegorz Zakrzewski wprowadził jednak pewne zmiany w działalności lokalu, m.in. wymienił personel. Obecnie pizzeria zatrudnia osiem osób: czterech pracowników kuchni i czterech kierowców. Sam właściciel też dostarcza zamówienia.
– W Giżycku jest ok. 20 pizzerii, więc konkurencja jest naprawdę duża. Dlatego trzeba się wyróżniać – mówi Grzegorz Zakrzewski. – Latem, kiedy jest sezon turystyczny, mamy duży ruch, ale zimą obroty spadają. Dlatego dbamy o stałych klientów i oferujemy im atrakcyjne promocje.
Pizza Factory stawia głównie na lokale działające w dostawie, ale jest otwarta na różne formy współpracy. Sieć działa już w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców.
– Początkowo obawiałem się, czy mniejsze miejscowości będą dobrymi rynkami dla naszych pizzerii – nie ukrywa Waldemar Mazur, franczyzodawca Pizza Factory. – Okazało się jednak, że w takich miastach konkurencja jest niewielka, albo wręcz żadna.
Minimalizować koszty
Franczyzodawca Pizza Factory zapewnia licencjobiorcom szerokie wsparcie: pomoc w znalezieniu lokalu, projekt technologiczny, szkolenia, wsparcie przy otwarciu i w pierwszych dniach funkcjonowania pizzerii.
– Zoptymalizowaliśmy koszty wejścia do sieci, właściwie obniżając je do minimum – podkreśla Waldemar Mazur. – Pomagamy znaleźć lokal, który wymaga jak najmniejszych nakładów finansowych. Możemy też pomóc w pozyskaniu zewnętrznych funduszy na uruchomienie biznesu.
Jeśli chodzi o inwestycję, franczyzodawca szacuje, że remont lokalu może się zamknąć w kwocie od 5 do 20 tys. zł, a na zakup sprzętu trzeba przeznaczyć od 25 do 49 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 6 tys. zł netto, a miesięczna opłata franczyzowa 1,2 tys. zł netto.
Do końca tego roku Pizza Factory chce mieć sieć liczącą 20 placówek.
WIZYTÓWKA PIZZA FACTORY
Sieć pizzerii specjalizująca się w dostawie. Marka istnieje od 2009 roku, obecnie ma 13 lokali. Chce rozbudowywać sieć w miastach liczących od 10 tys. mieszkańców.
- inwestycja w remont lokalu: 5-20 tys. zł
- inwestycja w sprzęt: 25-49 tys. zł
- opłata wstępna: 6 tys. zł netto

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Pizza Factory ma już na koncie pierwsze tegoroczne otwarcie. Nowi franczyzobiorcy mogą liczyć na promocję.
Pizza Factory z założenia realizuje zamówienia tylko w dowozie. Czy teraz przybyło jej klientów?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali