Czekolada we franczyzie
Jak sobie radzą na rynku Pijalnie Czekolady E.Wedel?
Niedawno, na początku września, otworzyła się mini Pijalnia Czekolady E.Wedel w nowo otwartym muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel. To nasz nowy format. Mini Pijalnia funkcjonuje raczej w opcji na wynos, ale z dostosowaniem do szybkiej konsumpcji na miejscu. Ponadto w pierwszej połowie roku otworzyliśmy własną Pijalnię przy ul. Świętojańskiej Gdyni, powracając z lokalem pod ten sam adres po 83 latach. Regularnie po zakończeniu pandemii zmieniamy wystrój oraz organizację naszych lokali tak, aby były jeszcze bardziej atrakcyjne dla gości. Aktualnie w sieci działa 16 lokalizacji franczyzowych, 18 lokali własnych oraz sklep internetowy i wspomniana mini Pijalnia.
Czy to biznes, który sprawdzi się tylko w dużym mieście?
Pijalnie Czekolady E.Wedel powstają w największych miastach Polski, liczących powyżej 100 tys. mieszkańców lub w miejscach atrakcyjnych wypoczynkowo i turystycznie. Na bieżąco weryfikujemy możliwości miast, w których nas jeszcze nie ma i aktywnie poszukujemy zarówno lokali własnych, jak i tych, które mogą funkcjonować w modelu franczyzowym. Szukamy ciekawych miejsc, gdzie ludzie chcą spędzać czas. Preferujemy lokalizacje przyuliczne, najlepiej z ogródkiem, który mógłby funkcjonować zarówno latem, jak i zimą, ale jesteśmy otwarci na różne propozycje. Część Pijalni funkcjonuje również w centrach handlowych, ale z naciskiem na zachowanie wyjątkowego klimatu. To lokale autonomiczne, w których można spędzić czas identycznie jak w lokalizacjach ulicznych. Nie otwieramy się w food courtach, bo obawiamy się, że food court zabierze magię i wyjątkowość, którą czuć w naszych lokalach. Nasza oferta barowa jest dostępna również na wynos i z dowozem, dzięki współpracy z zewnętrznymi firmami, takimi jak Glovo, Pyszne.pl czy Uber Eats.
Otwarcie Pijalni to droga inwestycja?
Potrzebny budżet to minimum 800 tys. zł, w całości przeznaczane na wyposażenie i zorganizowanie nowej Pijalni. Ta kwota obejmuje dostosowanie lokalu do wymogów i standardów obowiązujących w sieci, pełne wyposażenie lokalu, zatowarowanie, opłatę wstępną. Opłata licencyjna jest natomiast zależna od obrotu i płatna kwartalnie. Nie pobieramy od partnerów franczyzowych stałej opłaty miesięcznej ani stałej opłaty marketingowej. Natomiast dzielimy się z nimi naszym doświadczeniem i know-how. Oferujemy szkolenia, corocznie rozwijamy ofertę, wypracowujemy materiały marketingowe itp. Pomagamy od samego początku, m.in. w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, wypracowaniu projektu architektonicznego, rekrutacji i szkoleniu pracowników, wdrożeniu oprogramowania, otwarciu i w pierwszych chwilach pracy lokalu. Jesteśmy też do dyspozycji franczyzobiorcy po otwarciu: oferujemy stałe wsparcie, doradztwo oraz kontrole jakościowe i operacyjne, a także silnie wspieramy marketingowo, dostarczając gotowe działania promocyjne i materiały sprzedażowe.
Jakie jest obecnie zainteresowanie Państwa franczyzą?
Zainteresowanie jest zawsze, ponieważ dla potencjalnych partnerów franczyzowych nasz koncept to pomysł na stabilny biznes, we współpracy z firmą z dużym doświadczeniem w gastronomii oraz w produkcji unikalnych wyrobów z czekolady, do tego silnie wspierającym swoją markę marketingowo. Nie podejmujemy jednak współpracy z każdym zainteresowanym. Musimy mieć poczucie dużego prawdopodobieństwa, że partner sobie poradzi, ma odpowiednie środki i odpowiednią lokalizację. To kluczowe czynniki, pozwalające osiągnąć sukces. A sukces naszych partnerów jest dla nas priorytetowy.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA PIJALNI CZEKOLADY E.WEDEL
Pijalnie Czekolady E.Wedel to sieć kawiarni, łącząca ofertę kawiarniano-cukierniczą z unikatową ofertą produktów z czekolady. Pierwsza Pijalnia została otwarta w 1894 roku.
- 16 lokali franczyzowych
- 18 lokali własnych
- kwota inwestycji min. 800 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...