Żabka przyspiesza rozwój
Na koniec czerwca 2025 r. sieć Żabka liczyła prawie 11,8 tys. sklepów. To oznacza wzrost o niemal 11 proc. r/r. W ciagu pierwszego półrocza Żabka uruchomiła w sumie 804 placówki (w tym 51 w Rumunii, gdzie rozwija się pod szyldem froo). Według wcześniejszych założeń na cały 2025 rok Grupa zaplanowała 1,1 tys. otwarć. Teraz jednak koryguje te plany i zamierza uruchomić w sumie ponad 1,3 tys. sklepów w Polsce i Rumunii. Na razie zarząd Grupy nie zdradza ile z nich powstanie w na polskim, a ile na rumuńskim rynku. Według założeń z IPO, przygotowanych w momencie wchodzenia Grupy Żabka na giełdę, docelowy potencjał rynku to blisko 19,5 tys.sklepów w Polsce oraz około 4 tys. w Rumunii.
Sprzedaż też rośnie
Żabka pochwaliła się też wzrostami sprzedaży. W pierwszym półroczu 2025 sprzedaż porównywalna (LfL) w Grupie Żabka wzrosła o 6,1 proc. Jak podkreśla zarząd – m.in. dzięki rozwojowi kanałów cyfrowych oraz umacnianiu pozycji w Rumunii. W efekcie skonsolidowana sprzedaż do klienta końcowego wyniosła 14,8 mld zł (rosnąc rok do roku o 14,4 proc.), a przychody ze sprzedaży - 12,8 mld zł (+14,7 proc.).
– Osiągnięte dobre wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 potwierdzają skuteczność zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju, opartej na nowoczesnym ekosystemie modern convenience – ocenia Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka. – Systematycznie zwiększamy skalę działalności, zarówno poprzez rozwój sieci sklepów, jak i rozbudowę oferty cyfrowej, notując wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) oraz całkowitej sprzedaży do klienta końcowego. Przyspieszamy ekspansję – w ciągu sześciu miesięcy otworzyliśmy ponad 800 nowych placówek, co przybliża nas do realizacji nowego celu: ponad 1,3 tys. otwarć w całym 2025 r. Dynamiczny rozwój obserwujemy również na rynku rumuńskim, gdzie sieć Froo uruchomiła ponad 100 sklepów zaledwie rok po debiucie. W najbliższym czasie będziemy koncentrować się na zwiększaniu efektywności oraz realizacji strategicznego celu, jakim jest podwojenie wartości sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023–2028.
Większy udział w rynku
Zarząd Grupy Żabka podaje też, że w II kwartale br. Żabka zwiekszyła swój udział w rynku, z 9,9 proc. rok temu do 10,6 proc. aktualnie i rozwijała się dwukrotnie szybciej niż cały rynek. Rosną też nakłady inwestycyjne Żabki - w pierwszym półroczu 2025 r. wyniosły 740 mln zł, co oznacza wzrost o 14,7 proc. rok do roku.
– W czerwcu zakończyliśmy strategiczny projekt montażu pieców gastronomicznych we wszystkich sklepach, dzięki czemu możemy rozwijać menu posiłków na ciepło “Prosto z pieca” w skali całej Polski. Przyczyniło się to do dwucyfrowego wzrostu sprzedaży dań gotowych (QMS), co znacząco wsparło wzrost sprzedaży LfL – komentuje Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer Grupy Żabka. - Systematycznie inwestujemy w rozwój oferty produktowej, która odpowiada na potrzeby naszych klientów. Rozszerzyliśmy ofertę śniadaniową o posiłki na ciepło i tylko w pierwszym miesiącu od ich wprowadzenia sprzedaliśmy milion produktów z tej kategorii. W obszarze cyfrowym rozwijamy ofertę Żabka Ads, dzięki czemu klienci mogą łatwiej poznawać nasze promocje i z nich korzystać. Równocześnie znacząco powiększyliśmy asortyment produktów dostępnych do szybkiego zakupu i dostawy online. W całym 2025 roku spodziewamy się solidnego wzrostu sprzedaży LfL (w przedziale od średnich do wysokich jednocyfrowych wartości procentowych), który będzie wspierany innowacjami oraz rozwojem rozwiązań cyfrowych, co pozwoli nam dalej umacniać pozycję lidera w branży.
Skorygowany zysk netto Grupy Żabka w pierwszej połowie 2025 r. wyniósł 144 mln zł, co oznacza wzrost o 82,9 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. W drugim kwartale było to 221 mln zł wobec 176 mln zł rok wcześniej (+25,5 proc.).
Szybkie tempo / W ciagu pierwszego półrocza 2025 r. Żabka uruchomiła w sumie 804 placówki. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Tylko kilkanaście procent przedstawicieli pokolenia Z chce otworzyć własny biznes. Czy da się poprawić te statystyki?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Marka premium we franczyzie
/04.11.2025
Sklep z odzieżą premium to franczyzowa propozycja marki MOLTON. Franczyzobiorca nie musi inwestować w towar.
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni przyciąga przedsiębiorców m.in. niską kwotą początkowej inwestycji.
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy Muszkieterów – Emilię Andrysiak-Jachowską i Krzysztofa Jachowskiego. To 223. sklep sieci w Polsce i 18. na Śląsku.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów