Mrówka ma już 400 sklepów!
PSB Mrówka to obecnie największa polska sieć marketów typu dom i ogród w Polsce – działa w ponad 70 proc. powiatów. Najnowszy sklep, już 400., został otwarty w Łęczycy w woj. łódzkim. Prowadzi go rodzinna firma Weles, która od lat jest związana z Grupą PSB – zarządza też marketem Mrówka w Poddębicach.
– 400 sklepów Mrówka to efekt lat systematycznej pracy i silnych relacji z lokalnymi partnerami – komentuje Anna Kaminska, członek zarządu Grupy PSB Handel S.A. – Cieszy mnie szczególnie to, że rozwój sieci opiera się na wartościach, które od początku są dla nas kluczowe: zaufaniu, przedsiębiorczości i dbałości o lokalne potrzeby. Nowy sklep w Łęczycy wpisuje się w założenia modelu partnerskiego, który Grupa PSB rozwija z powodzeniem od ponad dwóch dekad. Centrala dostarcza know-how, systemy, marketing i dostęp do szerokiego portfolio produktów, a lokalni przedsiębiorcy – znajomość rynku i osobiste zaangażowanie. To połączenie okazuje się jednym z najbardziej efektywnych w polskim handlu detalicznym.
Nowy sklep w Łęczycy działa zgodnie z najnowszymi standardami sieci – oferuje szeroki asortyment produktów remontowo-budowlanych, dekoracyjnych i ogrodniczych, a także strefy tematyczne dla różnych grup klientów (m.in. majsterkowiczów, czy właścicieli domów i ogrodów).
Mrówka w natarciu
Markety Mrówka prowadzone są przez niezależnych przedsiębiorców w modelu franczyzowym. Centrala zapewnia m.in. know-how, logistykę, ofertę towarową, systemy IT i wsparcie marketingowe. Pomaga znaleźć lokalizację dla sklepu, analizuje potencjał konkretnego rynku, projektuje układ marketu, dobiera asortyment. Od kandydatów na franczyzobiorców Grupa PSB oczekuje doświadczenia w handlu i znajomości lokalnego rynku. Muszą się też zaangażować w prowadzenie sklepu.
Grupa PSB zapowiada dalsze otwarcia – zarówno w formacie klasycznym Mrówka (powyżej 800 m.kw.), jak i w modelach Mini-Mrówka (400-800 m.kw.) oraz Mrówka Express (350-400 m.kw.), które pozwalają optymalnie dostosować ofertę do wielkości i potencjału lokalnych rynków.
Koszty inwestycji zależą od indywidualnych uwarunkowań, ale wahają się w przedziale od kilku do kilkunastu mln zł. Centrala Grupy PSB może przedstawić ofertę na zakup lub leasingu wyposażenia. Partner prowadzący PSB Mrówkę ma możliwość skorzystania z limitu kupieckiego i odroczonych terminów płatności.
– Wiemy, że polski rynek DIY wciąż ma potencjał, szczególnie poza dużymi miastami. Dlatego będziemy dalej rozwijać sieć, stawiając na różnorodne formaty i jakość obsługi zapowiada Anna Kaminska.
WIZYTÓWKA PSB MRÓWKA
Sieć marketów z branży DIY, należąca do Grupy PSB. Grupa PSB Handel S.A. to największa w Polsce grupa zakupowo-sprzedażowa w branży budowlanej. Jej struktura opiera się na partnerstwie z ponad 400 firmami, które łącznie zarządzają ponad 750 placówkami – marketami PSB Mrówka, składami budowlanymi i PSB Profi.
W 2024 roku partnerzy sieci wygenerowali blisko 9,13 mld zł przychodów. Udział Grupy w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych wyniósł 19%. Według badań z 2024 roku, marki Grupy PSB rozpoznaje 80 proc. Polaków.
- 400 sklepów PSB Mrówka
- 279 składów budowlanych,
- 77 placówek PSB Profi

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
Bricomarché otwiera kolejny sklep, Eurocash ujawnia strategię, a PSB podlicza przychody. Przegląd tygodnia 3-7 lutego.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Franczyza Synevo jest dla każdego, kto szuka pomysłu na biznes z szybkim zwrotem, który w dodatku realnie pomaga ludziom – mówi Grzegorz Morawski, kierownik ds. franczyzy Synevo.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.