Mrówka ma już 400 sklepów!

Rodzinny biznes / Sklep w Łęczycy prowadzi rodzinna firma Weles, która od lat jest związana z Grupą PSB.
Czwartek
28.08.2025
Grupa PSB otworzyła 400. sklep Mrówka. I zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
 

PSB Mrówka to obecnie największa polska sieć marketów typu dom i ogród w Polsce – działa w ponad 70 proc. powiatów. Najnowszy sklep, już 400., został otwarty w Łęczycy w woj. łódzkim. Prowadzi go rodzinna firma Weles, która od lat jest związana z Grupą PSB – zarządza też marketem Mrówka w Poddębicach.

– 400 sklepów Mrówka to efekt lat systematycznej pracy i silnych relacji z lokalnymi partnerami – komentuje Anna Kaminska, członek zarządu Grupy PSB Handel S.A. – Cieszy mnie szczególnie to, że rozwój sieci opiera się na wartościach, które od początku są dla nas kluczowe: zaufaniu, przedsiębiorczości i dbałości o lokalne potrzeby. Nowy sklep w Łęczycy wpisuje się w założenia modelu partnerskiego, który Grupa PSB rozwija z powodzeniem od ponad dwóch dekad. Centrala dostarcza know-how, systemy, marketing i dostęp do szerokiego portfolio produktów, a lokalni przedsiębiorcy – znajomość rynku i osobiste zaangażowanie. To połączenie okazuje się jednym z najbardziej efektywnych w polskim handlu detalicznym.

Nowy sklep w Łęczycy działa zgodnie z najnowszymi standardami sieci – oferuje szeroki asortyment produktów remontowo-budowlanych, dekoracyjnych i ogrodniczych, a także strefy tematyczne dla różnych grup klientów (m.in. majsterkowiczów, czy właścicieli domów i ogrodów).

Mrówka w natarciu

Markety Mrówka prowadzone są przez niezależnych przedsiębiorców w modelu franczyzowym. Centrala zapewnia m.in. know-how, logistykę, ofertę towarową, systemy IT i wsparcie marketingowe. Pomaga znaleźć lokalizację dla sklepu, analizuje potencjał konkretnego rynku, projektuje układ marketu, dobiera asortyment. Od kandydatów na franczyzobiorców Grupa PSB oczekuje doświadczenia w handlu i znajomości lokalnego rynku. Muszą się też zaangażować w prowadzenie sklepu. 

Grupa PSB zapowiada dalsze otwarcia – zarówno w formacie klasycznym Mrówka (powyżej 800 m.kw.), jak i w modelach Mini-Mrówka (400-800 m.kw.) oraz Mrówka Express (350-400 m.kw.), które pozwalają optymalnie dostosować ofertę do wielkości i potencjału lokalnych rynków.

Koszty inwestycji zależą od indywidualnych uwarunkowań, ale wahają się w przedziale od kilku do kilkunastu mln zł. Centrala Grupy PSB może przedstawić ofertę na zakup lub leasingu wyposażenia. Partner prowadzący PSB Mrówkę ma możliwość skorzystania z limitu kupieckiego i odroczonych terminów płatności.

– Wiemy, że polski rynek DIY wciąż ma potencjał, szczególnie poza dużymi miastami. Dlatego będziemy dalej rozwijać sieć, stawiając na różnorodne formaty i jakość obsługi  zapowiada Anna Kaminska. 

 

WIZYTÓWKA PSB MRÓWKA

Sieć marketów z branży DIY, należąca do Grupy PSB. Grupa PSB Handel S.A. to największa w Polsce grupa zakupowo-sprzedażowa w branży budowlanej. Jej struktura opiera się na partnerstwie z ponad 400 firmami, które łącznie zarządzają ponad 750 placówkami – marketami PSB Mrówka, składami budowlanymi i PSB Profi. 
W 2024 roku partnerzy sieci wygenerowali blisko 9,13 mld zł przychodów. Udział Grupy w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych wyniósł 19%. Według badań z 2024 roku, marki Grupy PSB rozpoznaje 80 proc. Polaków.

 

  • 400 sklepów PSB Mrówka
  • 279 składów budowlanych, 
  • 77 placówek PSB Profi

Huczne otwarcie / Na otwarciu marketu w Łęczycy były tłumy.