Handel pod franczyzą
"TWMF": Franchising. Na tej zasadzie wkrótce zamierzacie otworzyć kolejnych 10-15 sklepów Derri w Polsce. Dlaczego decydujecie się właśnie na taką formę współpracy z odbiorcą waszych produktów?
Anetta Pszczołowska: Franczyza jest jedną z najbezpieczniejszych i najefektywniejszych form prowadzenia interesu ze względu na to, że wcześniejszy sukces dawcy licencji w dużym stopniu minimalizuje ryzyko biorcy licencji. Marka Derri jest obecna na rynku polskim od 2000 roku i śmiało można powiedzieć, iż odniosła sukces. Wypełniła niszę na rynku odzieży skórzanej.
Który z istniejących obecnie punktów sprzedaży produktów marki Derri najlepiej sobie radzi na polskim rynku?
Będąc na początku drogi budowania sieci franczyzowej, trudno jest nam jeszcze przeprowadzić ranking naszych salonów. Każdy z naszych punktów radzi sobie dobrze na swój sposób
Ile wynoszą Państwa roczne obroty w Polsce?
W Polsce roczne obroty wynoszą kilkadziesiąt milionów złotych. Natomiast wielkość eksportu skórzanego DSD, właściciela marki Derri, wyniosła w 2003 roku 185 milionów dolarów (przy 116 milionach dolarów w 2002).
Prognozują Państwo aż 50-proc. wzrost sprzedaży w roku 2004. Proszę powiedzieć nieco więcej na temat optymistycznych przesłanek warunkujących tak duży wzrost.
Optymistyczne przesłanki to rynek, który nadal kocha wyroby skórzane. To wielcy światowi kreatorzy, którzy lansują modę na skórę. To dynamiczny rozwój sieci sprzedaży. To olbrzymi potencjał konsorcjum DSD. Na bazie wieloletnich doświadczeń każdego z udziałowców został zbudowany potencjał w postaci własnych garbarni, nowoczesnych maszyn, zaawansowanych technologii, najlepszych kreatorów, który pozwala na szybkie reagowanie na potrzeby rynku. Na nadchodzący sezon wprowadza autorską kolekcję Derri Designer's Collection pokazywaną obecnie w kanale Fashion TV. Istnieją więc uzasadnone przesłanki, by prognozować tak znaczący wzrost sprzedaży.
Więcej: "Moda forum" nr 5, 2004r.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...