Czat z Galerią Prezentów
nitkiewicz: Wasza firma rozwija dwie sieci. Galerię Prezentów i MBE. Czy będzieci w stanie dbać i rozwijać obie jednocześnie?
Paweł Klimek: Nie ma obaw, bo obie sieci mają oddzielnych kierowników operacyjnych: Galeria Prezentów - p. Justyna Chociaj, a MBE - p. Dariusz Kwieciński. Oboje są przygotowani do obsługi rozwijających się sieci.
Alan: Zastanawiam się nad inwestycją w sieć franczyzową, również nad Galerią Prezentów. Co przemawia za tym, żebym zaczął współpracę z Pana firmą, czy Galeria Prezentów daje lepsze warunki współpracy niż inne sieci?
Paweł Klimek: 1/ Wprowadzamy na rynek koncept sprawdzony dogłębnie na "własnej skórze" i to zarówno w lokalizacji dobrej C.H. Trzy Stawy jak i nazwijmy to średniej - C.H. Dąbrówka (oba w Katowicach)
2/ Pierwszy franczyzobiorca z Krakowa jest zadowolony ze współpracy, a jego sklep rozwija się zgodnie z planem
3/ Nie jesteśmy jednocześnie dostawcą towarów (nie ma tzw. opłaty ukrytej w marży)
4/ Nowopowstającym podmiotom oferujemy przystąpienie do umów dostawy centralnie wynegocjowanych, z bardzo dobrymi rabatami i kredytem kupieckim.
Więcej informacji przekażę chętnie na spotkaniu. Zapraszam do Katowic, Krakowa lub Warszawy w dniu 2 czerwca 2005r.
cesarzowa: Zbliża się Dzień Matki. Co Pan zaproponuje na prezent?
Paweł Klimek: Ciekawe pytanie, swojej mamie pewnie kupię coś z galanteri skórzanej, a innym... cóż, trzeba znać preferencje, aktywne zawodowo Mamy ucieszą się z markowego pióra lub długopisu, Mamy podróżniczki - ze stylowego globusa, Mamy brydżyski - z przepięknych kart piatnika , Mamy fotoamatorki - z albumu foto w różnych oprawach, Mamy palaczki - z pięknej zapalniczki Zippo, Mamy lubiące wino - z bardzo ciekawych zestawów do win. Jeżeli zapomnieliśmy, co mama lubi - na pewno rzuci się nam w oko jakiś ciekawy bibelot... i to wszystko w jednym miejscu w Galerii Prezentów :)
M.S.: W jakich miastach najbardziej poszukujecie biorców?
Paweł Klimek: Na wstępnym etapie rozwoju sieci jesteśmy głównie zainteresowani dużymi miastami wojewódzkimi. Nie wyklucza to oczywiście innych lokalizacji
cesarzowa: Ile trwa proces otwarcia punktu od momentu podjęcia decyzji? Proszę o uszczegółowienie.
Paweł Klimek: Jest to pytanie złożone, zależy bowiem od wielu zmiennych. Standardowo ten przedział to od 45 do 90 dni od podpisania umowy
Kalina Jędrusik: Co może być argumentem koronnym, aby przekonać mnie, żeby zainwestować w Galerię Prezentów?
Paweł Klimek: Na podobne pytanie już odpowiedziałem, dodam może jeszcze że plusem naszego konceptu są stosunkowo niskie nakłady początkowe do poziomu rentowności przedsiewzięcia
Redakcja: Nasze spotkanie dobiega końca. Prosimy o zadawanie ostatnich pytań.
Hubiflex: Istnieje możliwość dedykacji na każdym produkcie. Czy wykonuje to sam franczyzobiorca, czy polecony podwykonawca?
Paweł Klimek: Bardzo dziekuję za to pytanie. Personalizacja produktu to standardowa usługa naszej sieci, możliwe są dwa rozwiązania: franczyzobiorca posiada własne urządzenie lub zleca usługę na rynku lokalnym. Obie formy są stosowane w naszych punktach, dodatkowo umożliwiamy także (w kooperacji z rynkiem usług lokalnych lub ogólnopolskich) wysyłkę prezentu pod wskazany adres
nitkiewicz: Czy przewidują Państwo połączenie MBE i Galerii Prezentów? Czy potencjalny franczyzobiorca mógłby prowadzić oba te biznesy w jednym lokalu?
Paweł Klimek: Raczej nie, są to zdecydowanie różne koncepty, o zupełnie odmiennych preferencjach lokalizacyjnych
Mirek-Koszalin: Czy są jakieś pułapki prowadzenia Galerii Prezentów, o których powinienem wiedzieć zanim się zdecyduję na ten biznes?
Paweł Klimek: Jak już wspomniałem kluczowe w powodzeniu przedsięwzięcia są:
lokalizacja,
dobór i szkolenie personelu,
w pozostałym zakresie zagrożenia są podobne jak w klasycznym handlu detalicznym, z tym że franczyza w bardzo dużym stopniu je minimalizuje
ryża: Jak najkrócej opisałby Pan Galerię Prezentów? Takie hasło albo słowo reklamowe dla tego biznesu?
Paweł Klimek: Prezent dla każdego i na każdą kieszeń w jednym miejscu
Markus: Widziałem Galerię w Katowicach, jest nieduża i ciasna. Dwóch klientów i sprzedawca robią tłok. Czy taka powierzchnia nie jest za mała na butik, w którym sprzedaje się ekskluzywne prezenty?
Paweł Klimek: Mówi Pan zapewne o C.H. Trzy Stawy - tam rzeczywiście powierzchnia jest podnormatywna. Dlatego optimum to 30 metrów kwadratowych, zapraszam do C.H. Dąbrówka, a przede wszystkim do pierwszego punktu franczyzowego w Krakowie w Galerii Kazimierz
Redakcja: Dziękujemy wszystkim za uczestnictwo w dzisiejszym spotkaniu. Zapraszamy osoby zainteresowane na spotkanie z p. Pawłem Klimkiem, które się odbędzie w naszej siedzibie (ul. Brązownicza 16, Warszawa) 2 czerwca 2005r. W celu umówienia prosimy o kontakt z Kingą Wojciechowską pod numerem 650 80 44.
Paweł Klimek: Dziękuję wszystkim Uczestnikom czatu za bardzo ciekawe pytania. Pozostaję do Państwa dyspozycji: pklimek@galeriaprezentow.pl oraz tel. kom. 691 48 26 66.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...