Zachód to wyzwanie, ale realne
Polskie firmy odzieżowe rozpoczęły podbój rynków zagranicznych - głównie środkowoeuropejskich. Czy mamy szanse także na zachodzie kontynentu?
Zdecydowanie tak. Kluczem do sukcesu są tam nowoczesne systemy zarządzania. Te, którymi dziś dysponujemy niczym nie ustępują systemom firm o ugruntowanej pozycji na rynku, takim jak Benetton, Zara czy Ripcurl. Pomysł na markę oraz podejście do partnera w relacjach biznesowych, pozwala nam stawać w szranki z potentatami rynku – firmami Billabong czy Quiksilver. Polskie firmy odzieżowe próbujące swoich sił na zachodzie muszą zaoferować temu rynkowi coś nowego - nie mogą powielać starych wzorców, bo zginą w tłumie i przegrają ze znanymi markami. Taką zasadę wyznaje marka Diverse. Jak dotąd sprawdza się ona znakomicie, o czym świadczy systematyczny wzrost sprzedaży naszych produktów na rynkach zachodnich. Zachód to dla nas wyzwanie, ale i realna perspektywa.
Jakie są zagraniczne doświadczenia marki Diverse? Jakie macie Państwo plany?
Nasza obecność na rynkach zagranicznych systematycznie rośnie. Zawdzięczamy ją głównie aktywności dystrybutorów oraz konsekwentnej obecności na najważniejszych targach europejskich - GDS, Who’s next czy ISPO. Markę Diverse wprowadziliśmy między innymi do Niemiec, Hiszpanii, Grecji i Włoch. Ostatnio otworzyliśmy też sklep w Szwajcarii, gdzie w najbliższym czasie podpiszemy umowę na następną lokalizację. Kolejne sklepy planowane są także w Berlinie i Budapeszcie. Nasze plany to rozwijanie działalności na wszystkich tych rynkach oraz ekspansja na nowe tereny – w pierwszej kolejności będzie to Wielka Brytania i kraje skandynawskie. Rozmowy już trwają.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni przyciąga przedsiębiorców m.in. niską kwotą początkowej inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...