Jak wybrać biznes dla siebie

"Jak wybrać biznes dla siebie" ma formę przystępnego poradnika odpowiadającego na większość pytań zadawanych przez osoby rozważające otwarcie własnego biznesu na licencji.
 

Z książki można dowiedzieć się m.in. jakie wymagania mają franczyzodawcy wobec kandydatów na biorców licencji, jakich informacji należy żądać od dawcy licencji, aby uprawdopodobnić sukces swojej firmy, a także jakich zapisów w umowie franczyzowej trzeba się wystrzegać, a które są korzystne. Poradnik autorstwa prof. Martina Mendelsohna jest od lat najpopularniejszą pozycją na świecie dotyczącą franczyzy.

Rozdział I
Franchising — co to jest?

W rozdziale pierwszym Martin Mendelsohn wyjaśnia czym jest franczyza i jakie są jej rodzaje, a także opisuje na czym polega współpraca między franczyzodawcą a franczyzobiorcą.

Rozdział II
Jak rozpoznać sprzedaż piramidalną?

Sprzedaż piramidalna lub wielopoziomowe struktury marketingowe nie są systemami franczyzowymi. Autor opisuje jak odróżnić franczyzę od innych systemów i na co należy zwracać uwagę, aby nie zostać oszukanym.

Rozdział III
Czym różni się franchising od innych typów biznesów?

W rozdziale opisane zostały różnice między prowadzeniem biznesu na licencji, a własną działalnością gospodarczą.

Rozdział IV
Ocena cech, które powinieneś posiadać, aby zostać franczyzobiorcą

Martin Mendelsohn wymienia cechy, które powinna posiadać osoba prowadząca firmę zrzeszoną w sieci oraz uzasadnia dlaczego ich posiadanie jest istotne.

Rozdział V
Wady i zalety franchisingu

Autor przedstawia wady i zalety przynależności do sieci franczyzowej.

Rozdział VI
Kroki niezbędne przy ocenie twojego franczyzodawcy

Ocena franczyzodawcy jest bardzo istotną częścią procesu podejmowania decyzji czy zaangażować się we franczyzę, a jeśli tak, to którą ofertę wybrać. Martin Mendelsohn opisuje na co należy zwrócić uwagę przy wyborze systemu franczyzowego.

Rozdział VII
Ocena propozycji franczyzowej

W rozdziale wymienione są pytania, które należy zadać franczyzodawcy. Przeanalizowanie odpowiedzi może uchronić franczyzobiorcę przed podjęciem współpracy np. z nieuczciwym dawcą licencji.

Rozdział VIII
Umowa franczyzowa

Umowa franczyzowa to dokument, w którym zapisana jest cała transakcja między franczyzobiorcą a franczyzodawcą. Musi dokładnie odzwierciedlać złożone obietnice i musi być uczciwa, a także zapewniać franczyzodawcy odpowiednią kontrolę w celu utrzymania spójności systemu. W tym rozdziale Martin Mendelsohn wymienia jakie elementy powinna zawierać dobrze skonstruowana umowa franczyzowa.

Rozdział IX
Pozyskiwanie funduszy na zakup licencji franczyzowej

Jako przyszły franczyzobiorca będziesz chciał wiedzieć, ile pieniędzy i od kogo będziesz w stanie pożyczyć, aby sfinansować zakup licencji franczyzowej, utworzyć firmę oraz pokryć koszty otwarcia placówki. Autor wskazuje instytucje, w których franczyzobiorca może strać się o pożyczkę na rozwinięcie własnego biznesu w ramach sieci franczyzowej.

Rozdział X
Podsumowanie

W podsumowaniu Martin Mendelsohn wymienia wszystkie czynniki, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze systemu franczyzowego.

Światowy bestseller tylko u nas

Poradnik "Jak wybrać biznes dla siebie jest dostępny wyłącznie w księgarni portalu: franchising.pl/ksiegarnia.

Sponsorzy wydania

image image image


Zasady i warunki zakupów

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza terenem Polski:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Wszystkie zamówienia wysyłamy w pierwszy dzień roboczy po potwierdzeniu otrzymania zapłaty. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski przez Pocztę Polską: ok. 1-3 dni roboczych. Czas dostawy zamówienia za granicę Polski przez Pocztę Polską: ok 7-14 dni roboczych. UWAGA: w okresie pandemii Poczta Polska może dostarczać przesyłki dłużej, dotyczy to zwłaszcza przesyłek zagranicznych, które mogą podlegać kwarantannie. Również nasze biuro funkcjonuje w ograniczonym zakresie, więc przesyłki mogą być nadawane z opóźnieniem. 

Formy płatności

Wszystkie zamówienia muszą być opłacone przed wysłaniem.

Lista dostępnych form płatności:

  • karty płatnicze: Google-Pay, Visa, MasterCard, American Express, maestro;
  • przez system bankowości internetowej: mBank, iPKO, ING, Bank Pekao S.A., Santander, Millenium, Alior, Credit Agricole, Inteligo, T-mobile, City-Handlowy,  BOŚ, Bank Nowy BFG, Toyota, Bank Spółdzielczy we Wschowie, Bank Pocztowy, Plus Bank, PayPall, Kasa Stefczyka)
  • tradycyjny przelew bankowy (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni)

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, pozostałe artykuły mogą być zwracane w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres ksiegarnia@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48225608022.