Mali rosną obok dużego
Robert Będziński jest franczyzobiorcą polskiej firmy Etos, właściciela marki Diverse. Ma dwa sklepy — w Gdańsku i we Włocławku.
— Biorąc licencję, podejmuję ryzyko, ale mam zapewniony marketing i kontakt z klientem. Franczyza jest przyszłościowa — uważa Będziński.
Marcin Przybojewski kupił franszyzę od Levi’sa. Ma sklepy w Jankach, Warszawie, Łodzi i Nadarzynie. Planuje otwarcie kolejnych.
— Z branżą odzieżową jestem związany od 1993 r. Przez kilka lat byłem doradcą, ale zawsze chciałem prowadzić sklep. Zależało mi na sprawdzonym schemacie, rozpoznawalnej marce i pomocy w aranżacji lokalu. Jeśli ktoś chce szybko wystartować w tym biznesie, franczyza jest idealnym rozwiązaniem. W przyszłym roku planuję otwarcie nowego sklepu w Łodzi, zamierzam także dotrzeć na rynek wrocławski i prowadzić tam dwa sklepy — powiedział gazecie "Puls Biznesu" Przybojewski.
Franczyza kusi przedsiębiorców przede wszystkim możliwością obcowania ze znaną marką. Małgorzata Bogucka kupiła licencję tureckiej firmy DSD, przedstawiciela skórzanej odzieżowej marki Derri.
— Wcześniej działałam w bankowości i branży motoryzacyjnej. W Bydgoszczy brakowało sklepu z markową odzieżą skórzaną. Podpisując umowę, zdecydowałam się na prowadzenie działalności na podstawie sprawdzonego systemu ograniczającego ryzyko niepowodzenia. To atut franczyzy. Koszty aranżacji nie były wysokie, bo miałam już dobrze przygotowany lokal — mówi Małgorzata Bogucka.
Ubrania lubią franczyzę
Franczyzę lub współpracę partnerską w branży odzieżowej oferują m.in. właściciele takich marek, jak: , House, Levi’s, Lee Cooper, , Tatuum, , Szame, Derri, Quiosque czy Tally Weijl. Żeby stać się franczyzobiorcą i sprzedawać markowe ciuchy, wystarczy mieć lokal w ruchliwym miejscu i trochę pieniędzy.
Okiem eksperta
Franczyza to sprawdzony pomysł na biznes. Oferuje wolność w prowadzeniu, zarządzaniu i kierowaniu własną firmą. W tym systemie odpowiedzialność biorcy licencji polega na podporządkowaniu się regułom zawartym w umowie z jej dawcą, bo on jest właścicielem znaku towarowego i marki sieci - mówi Michał Wiśniewski, dyrektor operacyjny PROFIT system.
Więcej: Magdalena Laskowska, Puls Biznesu, 02 listopada 2005 r.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jak powstają bombki w polskiej fabryce
/24.12.2025
Ręczna praca, lata doświadczenia i setki detali składają się na jedną szklaną bombkę. W wywiadzie wideo zaglądamy do fabryki Szkło-Dekor i sprawdzamy, jak powstają ozdoby choinkowe trafiające na światowe rynki.
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje się coraz bardziej zróżnicowany i coraz częściej oparty na franczyzie.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Unikat.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...