Ucieczka przed konkurencją
W kraju Artman sprzedaje swoje kolekcje w 13 franczyzowych sklepach za granicą, do końca roku chce zwiększyć ich liczbę do 18. Plany przyspieszenia zagranicznego rozwoju ma też obuwnicza CCC. Zachęcona powodzeniem swych sklepów w Czechach, chce od 2006 r. rozbudowywać sieć handlową w Rosji.
Giełdowa LPP, właściciel odzieżowych sieci Reserved i Cropp, na koniec września miała 40 sklepów w krajach naszego regionu. Planuje wzrost łącznej powierzchni handlowej swych sklepów za granicą do końca przyszłego roku do 46,2 tys. mkw., a więc prawie trzykrotny w porównaniu z końcem 2004.
Poszukać wyższych marż
Dariusz Pachla, wiceprezes LPP, ocenia, że konkurencja w sąsiednich krajach, zwłaszcza w Rosji czy na Ukrainie, wciąż jest dużo mniejsza niż w Polsce, co pozwala osiągąć znacznie wyższe marże na sprzedaży. Rosja jest teraz głównym celem zagranicznej ekspansji spółki. LPP ma tam 2 sklepy, do końca roku chce otworzyć 8 kolejnych.
Znaleźć nowe nisze
Tegoroczny wzrost obrotów sieci Reserved i Cropp w Polsce to w dużej mierze efekt rozwoju nowych sklepów. Na koniec września w Polsce było 85 salonów Reserved i 54 Croppa. O ile rozwijana od wiosny 2004 sieć Croppa ma jeszcze sporo miejsca na dalszą ekspansję, o tyle LPP zamierza w przyszłym roku zakończyć rozwój polskiej sieci Reserved.
Wzrost udziału w rynku poprzez dwie nowe marki i nowe sieci sklepów obuwniczych zapowiada CCC. Jedna z sieci (z czasem 100 sklepów) będzie sprzedawać buty produkowane w polskiej fabryce spółki. W drugiej, mniejszej, CCC będzie oferować pod nową marką droższe obuwie produkowane we Włoszech. O nowej marce myśli też Artman, choć, jak zastrzega dyr. Koterwa, nie są to jeszcze plany na 2006 r.
Więcej: Anita Błaszczak, Anna Sielanko Rzeczpospolita, 15 listopada 2005 r.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...