Na nowości najbardziej otwarta jest młodzież
Jaki jest smak biznesu kawiarnianego?
To mieszanka ciężkiej pracy i satysfakcji. Jeśli ktoś angażuje się w prowadzenie biznesu, często spędza w kawiarni każdą wolną chwilę. Za to potem odczuwa satysfakcję przy każdej sprzedanej licencji. Oznacza to, że pomysł spodobał się innym, a to motywuje do poszerzania oferty lokalu, opracowywania nowych mieszanek smakowych i udoskonalania technologii produkcji, a także procentuje na przyszłość. Dzięki temu firma dostosowuje się do nowych realiów rynkowych.
Jacy są klienci kawiarniani?
Większość osób to tradycjonaliści, zwykle decydujący się na kawę, którą dobrze znają. Sam do nich również należę. Oferuję klientom kawę przygotowaną na ponad 400 sposobów, a codziennie wypijam kawę parzoną na sposób serbski. Tradycjonalizm ma jednak swoje plusy. Jeśli obcokrajowiec przyjdzie do kawiarni i zobaczy, że podają tu kawę parzoną na sposób typowy dla kraju, z którego on pochodzi, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że lokal zyskał następnego stałego klienta. Na nowości i wszelkie innowacje najbardziej otwarta jest młodzież.
Co gwarantuje lepszy zysk? Sprzedaż kawy czy licencji?
Ze sprzedaży kawy firma może mieć zysk na poziomie 15-20 proc. Ale nie zarabia się na zaopatrywaniu w towar tylko kilku lokali. Duża liczba placówek, a więc i duża liczba sprzedanych licencji gwarantuje większe zapotrzebowanie na asortyment kawowy.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Franczyza Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, otwierając drzwi do biznesu optycznego osobom z różnych środowisk zawodowych.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Stava wycenia rynek dowozów jedzenia, a Xtreme Fitness Gyms podpisuje Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Przegląd tygodnia 20-27 kwietnia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali