Marek Kłuciński, rzecznik prasowy PKO Banku Polskiego
Czwartek
14.12.2006
O rynku agencji bankowych i planach na przyszłość - mówi Marek Kłuciński, rzecznik prasowy PKO Banku Polskiego.
 

Jak ocenia Pan rynek bankowy pod względem rozwoju agencji?
Coraz popularniejsza staje się rozbudowa zewnętrznych sieci sprzedaży, czyli placówek partnerskich i agencyjnych. Biorąc pod uwagę znaczący procent Polaków, którzy nie korzystali dotąd z bardziej zaawansowanych usług bankowych, lokowanie takich placówek w małych miasteczkach może znakomicie ułatwić dotarcie do klientów. Z kolei w dużych miastach uzupełniają one sieć oddziałów, tak żeby klient miał zawsze blisko do banku.

Jakie są plany PKO BP, dotyczące rozwoju sieci placówek?
Sieć agencji będzie rozbudowywana tam, gdzie nie ma jeszcze placówek PKO BP. Szczególnie dotyczy to mniejszych miejscowości. Ze względu na mocno rozbudowaną sieć oddziałów własnych i agencji, nowe placówki będą uruchamiane jedynie w przypadku pojawiających się okazji rynkowych, np. gdy pojawi się możliwość otwarcia placówki w bardzo atrakcyjnej lokalizacji i gwarancja zdobycia lub utrzymania klientów w danym miejscu.

Jak ocenia Pan przyszłość rynku bankowego w Polsce?
Współczesna bankowość w znacznej mierze wykorzystuje zastosowanie Internetu oraz systemów bankowości elektronicznej w relacjach klient – bank. Klienci decydują się na nową formę komunikacji z bankiem, upatrując w takim rozwiązaniu osiągnięcie wymiernych korzyści. Posługiwanie się systemem bankowości elektronicznej pozwala na ograniczenie nakładów pracy, zminimalizowanie i ujednolicenie tworzonej w firmie dokumentacji, a także zautomatyzowanie procesów zlecania poszczególnych operacji płatniczych. Usługi teleinformatyczne przyspieszają również obieg pieniądza oraz ułatwiają korzystanie z produktów bankowych takich jak kredyty i depozyty.

rozmawiała (agaka)