„Nie, nie możesz teraz odejść”

W związku z ogłoszoną upadłością firmy, słowa piosenki nabrały nowego znaczenia. Firmę Semax założyli w 1989 roku Wojciech Majchrzak, Mariusz Szeib i Mieczysław Trzeciak. Początkowo Semax był hurtownią odzieżową i działał w przysłowiowym garażu. Dopiero potem został także projektantem odzieży. Pierwszą stworzoną przez firmę marką był Deep Taste of Cotton. Pojawiła się ona w połowie lat dziewięćdziesiątych na podkoszulkach z czystej bawełny. Później Deep został pozbawiony drugiego członu nazwy, gdy kolekcja zaczęła obejmować szerszy asortyment.
W 1999 roku Semax otworzył pierwszy sklep sieci Vabbi Factory Outlet, w której klienci mogą kupić produkty pochodzące z końcówek kolekcji bądź nadwyżek produkcyjnych w cenie dużo niższej niż w sklepach firmowych.
Trzy lata później na rynku pojawiła się marka Hot Oil. To najmłodsza marka Semaxu. Hot Oil była adresowana do dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjów. Pierwszy salon firmowy Hot Oil został otwarty pod koniec 2004 roku w warszawskim centrum handlowym Wola Park. Rok później w całym kraju działało już około 120 licencjonowanych punktów sprzedaży tej marki.
Wiosną 2005 roku właścicieli Semaxu zakładali, że w ciągu trzech lat rozwiną sieć sklepów odzieżowych. Chcieli, aby w Polsce działało około 200 sklepów franczyzowych i 15 własnych marki Deep i 100 franczyzowych oraz 10 własnych marki Hot Oil.
W 2007 roku Semax zaczął planować debiut giełdowy, emisja akcji miała zostać przeprowadzona w 2008 roku. Uzyskane z wejścia na giełdę pieniądze miały pomóc w rozwoju sieci sklepów oraz w przejęciu innych firm odzieżowych. Rok później firma obwieściła mediom, że na giełdzie zamierza zadebiutować najwcześniej w 2010 roku.
Na piętnastolecie powstania firmy, Semax przygotował galę w poznańskim Teatrze Narodowym. Bawili się na niej pracownicy firmy, franczyzobiorcy oraz osoby zaprzyjaźnione z firmą. Gala była uświetniona występem Hanny Banaszak oraz aktorów Teatru Nowego. Po gali był bankiet, goście tańczyli do białego rana. Wówczas nie przypuszczali, że po czterech weselach często następny jest pogrzeb.
Debiutu giełdowego nie będzie, ani realizacji planów z 2005 roku. Semax ogłosił upadłość.
(smoli)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...