„Nie, nie możesz teraz odejść”

W związku z ogłoszoną upadłością firmy, słowa piosenki nabrały nowego znaczenia. Firmę Semax założyli w 1989 roku Wojciech Majchrzak, Mariusz Szeib i Mieczysław Trzeciak. Początkowo Semax był hurtownią odzieżową i działał w przysłowiowym garażu. Dopiero potem został także projektantem odzieży. Pierwszą stworzoną przez firmę marką był Deep Taste of Cotton. Pojawiła się ona w połowie lat dziewięćdziesiątych na podkoszulkach z czystej bawełny. Później Deep został pozbawiony drugiego członu nazwy, gdy kolekcja zaczęła obejmować szerszy asortyment.
W 1999 roku Semax otworzył pierwszy sklep sieci Vabbi Factory Outlet, w której klienci mogą kupić produkty pochodzące z końcówek kolekcji bądź nadwyżek produkcyjnych w cenie dużo niższej niż w sklepach firmowych.
Trzy lata później na rynku pojawiła się marka Hot Oil. To najmłodsza marka Semaxu. Hot Oil była adresowana do dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjów. Pierwszy salon firmowy Hot Oil został otwarty pod koniec 2004 roku w warszawskim centrum handlowym Wola Park. Rok później w całym kraju działało już około 120 licencjonowanych punktów sprzedaży tej marki.
Wiosną 2005 roku właścicieli Semaxu zakładali, że w ciągu trzech lat rozwiną sieć sklepów odzieżowych. Chcieli, aby w Polsce działało około 200 sklepów franczyzowych i 15 własnych marki Deep i 100 franczyzowych oraz 10 własnych marki Hot Oil.
W 2007 roku Semax zaczął planować debiut giełdowy, emisja akcji miała zostać przeprowadzona w 2008 roku. Uzyskane z wejścia na giełdę pieniądze miały pomóc w rozwoju sieci sklepów oraz w przejęciu innych firm odzieżowych. Rok później firma obwieściła mediom, że na giełdzie zamierza zadebiutować najwcześniej w 2010 roku.
Na piętnastolecie powstania firmy, Semax przygotował galę w poznańskim Teatrze Narodowym. Bawili się na niej pracownicy firmy, franczyzobiorcy oraz osoby zaprzyjaźnione z firmą. Gala była uświetniona występem Hanny Banaszak oraz aktorów Teatru Nowego. Po gali był bankiet, goście tańczyli do białego rana. Wówczas nie przypuszczali, że po czterech weselach często następny jest pogrzeb.
Debiutu giełdowego nie będzie, ani realizacji planów z 2005 roku. Semax ogłosił upadłość.
(smoli)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...