Monnari Trade znika z rynku
Odzieżowa spółka od kilku miesięcy borykała się z trudną sytuacją finansową. Nie przyniosły rezultatu zabiegi prezesa Marka Banasiaka o pozyskanie nowego inwestora. Wniosek o ogłoszenie upadłości trafił do sądu jeszcze w maju, od tamtej pory zarząd szukał dofinansowania. Teraz ma siedem dni na odwołanie się od wczorajszej decyzji łódzkiego sądu.
Na przełomie maja i czerwca pojawiły się pogłoski, że spółkę zasili finansowo łódzki inwestor Sylwester Cacek. Później rzekomym inwestorem miała być amerykańska firma restrukturyzacyjna CRG Capital, jednak oczekuje ona na zakończenie audytu Monnari Trade. Spółka zamyka kolejne placówki, klienci w sprawie reklamacji muszą zwracać się do innych punktów, które jeszcze działają.
- Siła firmy objawia się w czasie dekoniunktury – mówi Marcin Pietryga, dyrektor ds. sprzedaży w odzieżowej spółce VLC, dystrybutorze marki Volcano. - Monnari postawiło na agresywny rozwój, który robił wrażenie podczas hossy. Kiedy jednak złotówka zaczęła się osłabiać, a ceny najmu powierzchni handlowych wzrosły, cała branża odzieżowa znalazła się w tarapatach. Takie zmiany najbardziej odczuły firmy, które nie potrafiły trzymać w ryzach kosztów w czasie hossy, a czasie kryzysu na pracę nad tym elementem biznesu było już za późno.
Marcin Pietryga wskazuje także na błędy w popełnione w procesie decydowania o nowych lokalizacjach.
- Nowe placówki Monnari powstawały w miejscach, gdzie nie było żadnych racjonalnych przesłanek o istnieniu chłonnego rynku – zauważa. - Jednak gdyby spółce udało się przetrwać kryzys, to z pewnością znacznie umocniłaby ona swoją pozycję na rynku w następnych latach.
Monnari Trade prowadziło sprzedaż poprzez własną sieć detaliczną. Do połowy 2008 roku powstało w Polsce ponad 250 salonów trzech marek grupy - Monnari, Pabia oraz Roy. Spółka w pierwszym kwartale 2009 roku miała 16,46 mln zł straty netto wobec 1,5 mln zł zysku rok wcześniej. Kurs akcji Monnari zareagował na wiadomość o upadłość 30 proc. spadkiem.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Gatta otwarta na współpracę
/23.06.2025
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...