Przychody ze sprzedaży sięgnęły 179 mln zł, przekraczając zakładany w prognozie wynik o blisko 5 proc.
- Rok 2009 był przełomowym okresem dla Gino Rossi. Trudna sytuacja spółki doprowadziła do zmian na stanowiskach kierowniczych, a także w strukturze właścicielskiej – mówi Witold Jesionowski, prezes zarządu Gino Rossi SA.
Nowy Zarząd wprowadził program restrukturyzacyjny nakierowany na zwiększenie rentowności działalności całej grupy poprzez m.in. odświeżenie wizerunku marki Gino Rossi, redukcję kosztów, a także zwiększenie bezpieczeństwa działalności całej grupy.
– Strata poniesiona w 2009 roku jest w dużej mierze wynikiem utworzenia odpisów w związku z planowaną likwidacją nierentownych lokalizacji, a także aktualizujących wartość zapasów pochodzących z poprzednich sezonów. Ich łączna wartość to 14,1 mln zł – wyjaśnia Witold Jesionowski.
Pod koniec października 2008 roku Zarząd Gino Rossi przedstawił prognozę wyników na lata 2009-2012. Zakłada ona, iż działania optymalizacyjne doprowadzą do stopniowego wzrostu zarówno przychodów, jak i pozycji wynikowych z rachunku zysków i strat. Zgodnie z założeniami w 2010 r. Gino Rossi ma wypracować zysk w wysokości 5,7 mln zł, a w 2012 r. zwiększyć go do ponad 16 mln zł.
Gino Rossi zarządza markami modowymi Gino Rossi oraz Simple. W ofercie grupy znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Sieć sprzedaży Gino Rossi, obuwia ze średniej i wyższej półki, obejmuje ponad 100 salonów firmowych w Polsce i za granicą. Simple Creative Products to elegancka odzież damska sprzedawana w ponad 40 salonach firmowych. Strategia grupy Gino Rossi zakłada dalszy rozwój w oparciu o należące do niej marki sektora modowego oraz rozbudowę portfela brandów o atrakcyjne, komplementarne w stosunku do posiadanych marki.
(agaka)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...