NG2 rozwija sieć własną

W ostatnim kwartale ubiegłego roku NG2, największy producent i dystrybutor obuwia w Polsce osiągnął zysk netto w wysokości 40 mln zł. To o ponad połowę więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W całym roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 22 proc. i wyniosły 923 mln zł. Zysk grupy za cały 2009 rok osiągnął poziom 113 mln zł.
NG2 w swoim portfolio ma takie marki sklepów z obuwiem, jak CCC, BOTI oraz QUAZI. Cała sieć sprzedaży liczy 692 placówki, z czego 556 to punkty własne, a pozostałe działają na zasadzie franczyzy. Udział tych drugich w strukturze sprzedaży jest jednak coraz mniej znaczący. W 2008 roku franczyzobiorcy wypracowali 25 proc. sprzedaży w ujęciu ilościowym, rok później ten udział spadł do 18 proc.
- Z naszą siecią współpracuje kilku franczyzobiorców. Chcemy skupić się na tworzeniu własnych placówek – mówi prezes NG2, Dariusz Miłek. - W ostatnich miesiącach przejęliśmy od partnerów placówki w dwóch bardzo rentownych regionach – Krakowie i Poznaniu. Dzięki temu sieć własna zdobyła potencjał do generowania lepszych wyników. Franczyza to dobry pomysł w momencie wejścia na rynki zagraniczne. Budowanie sieci własnymi siłami poza granicami kraju wiązałoby się ze zbyt dużymi kosztami.
Władze spółki już teraz zapowiadają wypłatę dywidendy. Może ona nawet przekroczyć poziom zysku wypracowanego przez NG2. Jak mówi dyrektor finansowy NG2, Piotr Nowjalis, grupę stać na taką hojność.
- Myślę, że inwestorzy mogą liczyć na dywidendę w wysokości przynajmniej 1 zł na akcję – stwierdza Nowjalis.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...