Ecco, czyli duński styl

Od początku lat 90. Ecco uruchomiło w Polsce 64 sklepy firmowe, w tym 8 sklepów Shop-In-Shop otwartych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ostatnie otwarcia miały miejsce w warszawskim centrum handlowym Targówek oraz w płockiej Mazovii. System franczyzowy Ecco rozwija się na całym świecie od ponad 40 lat.
- Obuwie Ecco wytwarzane jest w należących do sieci zakładach produkcyjnych - mówi Grzegorz Suchanek, Regional Sales Manager Ecco Shoes Poland. - Punktem wyjścia dla projektantów jest zawsze stopa oraz zapewnienie jej najwyższego komfortu. Jest to szczególnie ważne w przypadku tworzenia butów dla dzieci.
Wymagania kapitałowe wobec franczyzobiorców uzależnione są w głównej mierze od typu i powierzchni otwieranego sklepu. Sklep monobrandowy Ecco powinien posiadać powierzchnię sprzedażową od 75 do 120 m2. Natomiast Shop-In-Shop (SIS) i Shop Point (SP) stanowią połączenie sklepu multibrandowego klienta ze stoiskiem firmowym Ecco. Wielkość tych konceptów to odpowiednio 15-50 m2 dla SIS i 5-10m2 dla SP. Dla dwóch pierwszych konceptów przygotowywane są indywidualne projekty aranżacji powierzchni sklepu, Shop Point opracowywany jest w oparciu o sześć gotowych projektów wzorcowych. Wysokość środków kapitałowych przeznaczonych na otwarcie jest omawiana indywidualnie w przypadku każdego projektu sklepu.
- W ostatnich latach obserwujemy przeniesienie handlu z ulic w kierunku galerii i centrów handlowych - stwierdza Grzegorz Suchanek. - Analizując skuteczność oraz wyniki jednostek działających w obu kanałach dystrybucji rekomendujemy wybór galerii jako najbardziej efektywnych oraz mających większy potencjał w generowaniu obrotów. Należy jednak podkreślić, że w miejscowościach, w których nie występują galerie, wciąż najlepszym miejscem pozostaje tradycyjny sklep zlokalizowany przy ulicy handlowej.
Ecco włącza do sieci zarówno działające sklepy, zmieniając ich profil oraz asortyment, jak i nowe lokale w otwieranych centrach handlowych. Franczyzodawca pomaga w negocjacjach z firmami komercjalizującymi powierzchnie jak i zarządzającymi już istniejącymi galeriami. W wielu przypadkach znalezienie odpowiedniego lokalu pozostawia jednak w gestii lokalnego partnera, który najlepiej zna specyfikę rynku oraz zwyczaje zakupowe klientów.
Koszt wyposażenia dla sklepu monobrandowego w skład którego wchodzą meble, podłoga oraz oświetlenie to ok. 600 euro/m2, jednorazowa opłata franczyzowa wynosi 1,5 tys. euro, opłata licencyjna w wysokości 1 proc. od obrotu jest naliczana kwartalnie. Koszty zakupu mebli do sklepu typu Shop-In-Shop oraz Shop Point ustalane są indywidualnie w oparciu o wielkość i wymiary lokalu. Dla tego rodzaju sklepów nie jest pobierana opłata franczyzowa.
Partnerzy Ecco w ramach pakietu franczyzowego mogą liczyć na wsparcie w postaci rozbudowanego pakietu szkoleń – produktowych, sprzedażowych, visual marchandising oraz zarządzania personelem. Franczyzodawca pomaga również zarządzać kolekcją – wybór kolekcji każdorazowo dostosowywany jest do lokalizacji oraz do grupy docelowej klientów. Partnerzy Ecco otrzymują wsparcie marketingowe – uczestnictwo w kampaniach marketingowych, pozycjonowanie sklepu na stronie internetowej, uczestnictwo w programie lojalnościowym Ecco Club, częściowa partycypacja w kosztach lokalnych inicjatyw marketingowych.
(dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– International Franchise Day to święto dobrej współpracy dla tych, którzy w takim modelu działają – podkreśla Adam Kuc, właściciel placówki partnerskiej VeloBanku.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...