Więcej znaczy lepiej
Działająca od 16 lat sieć odzieżowa sportswear & street Volcano planuje w najbliższym czasie otwarcia sklepów w formule multibrandowej, w modelu wielomagazynowym. W ramach tego konceptu w jednym lokalu w procesie sprzedaży uczestniczy organizacyjnie kilka firm (właścicieli marek). W zakresie tego samego systemu informatycznego zarządzania sprzedażą korzystają oni jednak z własnych magazynów.
- W chwili obecnej ten projekt jest dla nas priorytetem, według naszych ocen ma przed sobą duże perspektywy. Jak dotąd otwarte zostały już dwa salony oparte na tym koncepcie. Dostępne są w nich takie marki, jak Volcano, Rebel Forever, Dissident oraz Atlantic. – mówi Marcin Pietryga, dyrektor ds. sprzedaży w firmie VCO, która jest operatorem sieci Volcano. - W sieci trwają także prace związane z oceną rentowności punktów współpracujących z Volcano od ponad roku. Będziemy rezygnować z partnerstwa ze sklepami o najgorszych wynikach i na ich miejsce wybierać bardziej atrakcyjne punkty.
Zdaniem Marcina Pietrygi koniunktura w branży poprawia się, ale wciąż nie można określić jej mianem korzystnej. Menedżer ma jednak zastrzeżenia co do sposobu jej wykorzystania przez odzieżowe firmy, zwłaszcza w zakresie polityki cenowej.
- Obserwujemy wprawdzie wzrost sprzedaży detalicznej, jednak prowadzenie akcji wyprzedażowych i częste promocje pozbawiają graczy w branży dużej części marży. Ma to miejsce zwłaszcza w tych okresach roku, kiedy powinna trwać regularna sprzedaż - zauważa Pietryga.
Przedsiębiorcom z branży odzieżowej sen z powiek spędzają wahania kursów walut, w których rozliczają zakupy i koszty produkcji.
- Spadek wartości złotego uderza w biznes także na poziomie czynszów za wynajem lokali handlowych – dodaje Pietryga. - Niemniej jednak polski rynek ma duży potencjał, a jeśli PKB Polski będzie nadal rósł, to na pewno skorzysta na tym również odzieżówka.
Obecnie w sieci działa 8 sklepów własnych oraz 22 franczyzowe. Kwota inwestycji we własny punkt Volcano jest zależna od lokalizacji i kosztów przystosowania lokalu, średnio wynosi ok. 500 zł za m2
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...