Pół roku temu prezes obuwniczego giganta Dariusz Miłek zapowiadał, że w Polsce nie zamierza kontynuować rozwoju sieci poprzez franczyzę. Deklarował jednak, że system partnerski może stać się sprawnym wehikułem powiększania zasięgu marek NG2 poza granicami kraju. Franczyza w wydaniu sztandarowego brandu spółki - CCC - najpóźniej za pół roku ma zadebiutować na rynku rosyjskim.
- Przez długi czas przedsiębiorcy zza wschodniej granicy zgłaszali się do mnie z propozycjami współpracy. Nie byłem jednak gotów do rozmów. Teraz jestem - wyjaśnia Miłek. - Priorytetem dla spółki jest minimalizacja ryzyka i kosztów obsługi kanałów dystrybucyjnych. Oba atuty zapewnia właśnie franczyza, którą chcemy wykorzystać do rozszerzenia zasięgu NG2 poza Polskę.
Jak na razie przedsiębiorca nie podaje jednak szczegółów dotyczących powierzchni zagranicznych sklepów, warunków przystąpienia do sieci, ani współpracy.
- Model franczyzowy będzie podobny do tego, który w ramach NG2 funkcjonował w Polsce – mówi prezes i założyciel NG2. - Nasze przychody oparte są nie na opłatach franczyzowych, a na sprzedaży towaru do sklepów partnerskich. Warunki przystąpienia i współpracy będą natomiast negocjowane indywidualnie.
Spółka wykorzystuje fakt, że rynki na Ukrainie i w Rosji są duże, brakuje na nich silnej konkurencji, a obciążenie marżami jest wyższe niż u nas. Ponadto rozszerzanie rynków zbytu poza granice kraju to odpowiedź na nasycenie rodzimego sektora obuwniczego. W Polsce sieć będzie rozwijać się dzięki placówkom własnym. Tych NG2 ma 580 (269 sklepów CCC, 49 Quazi, 222 Boti i 40 salonów w Czechach). Franczyza (61 punktów CCC oraz 66 BOTI) to kanał dystrybucji, który ostatnio tracił na znaczeniu. W ostatnim półroczu przychody ze sprzedaży towarów do sklepów partnerskich spadły o ponad 16 proc. w stosunku rocznym, podczas gdy sklepy własne notowały przynajmniej kilkuprocentowy wzrost.
Zarząd NG2 snuje plany ofensywy zagranicznej, ale koniunktura w branży odzieżowej i obuwniczej wciąż nie dostarcza przedsiębiorcom powodów do radości. Wyniki finansowe spółki Miłka w ostatnim półroczu odzwierciedlają wszystkie plagi, jakie dotknęły przedsiębiorstwa zajmujące się handlem detalicznym. Żałoba narodowa po katastrofie smoleńskiej, powodzie i kiepska pogoda na wiosnę znalazły odzwierciedlenie w statystykach – w 213 sklepach CCC liczba odwiedzających w kwietniu i maju tego roku spadła w stosunku do tego okresu w 2009 r. o blisko 17 proc. Wartość sprzedaży netto zanurkowała w tym czasie o jedną czwartą. Przychody ze sprzedaży w drugim kwartale były jednak niższe jedynie o 5,8 proc. niż przed rokiem, co udało się osiągnąć poprzez utrzymanie wysokich marż.
(mip, gum)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...