Marks and Spencer rośnie w Indiach

Marks&Spencer Reliance India, brytyjsko-indyjska spółka typu joint venture, ma już na półwyspie dekańskim 20 placówek. Jednak rosnące wynagrodzenia i popyt w Indiach skłoniły centralę sieci odzieżowej do wzbogacenia planów rozwoju na tamtejszym rynku. Produkty marki mają być docelowo sprzedawane w 70 punktach.
Marks&Spencer ma obecnie 320 placówek własnych i franczyzowych w 42 krajach, a na horyzoncie niezłe perspektywy. Według danych McKinsey & Company rynek odzieżowy w Indiach wzrośnie w tym roku o 25 mld dolarów, a zagraniczne przychody sieci wzrosną do 0,8-1 mld funtów. Obecnie odzieżowy gigant z południowej Azji pozyskuje 42 proc. zaopatrzenia, w przyszłości ten odsetek ma urosnąć do 70 proc.
Indie mają być priorytetową lokalizacją dla Marks&Spencer w kontekście rozwoju zagranicznego. Szef spółki, Marc Bolland, chce też zwiększać udziały w rynku w Szanghaju, a także przyspieszyć sprzedaż przez Internet na rynku angielskim. Liczy na wzrost przychodów ze sprzedaży o 30 proc. w ciągu czterech lat.
Bolland chce też rozwijać sieć na polskim rynku. Zamiary dotyczą jednak sieci własnej - wejście w tradycyjną franczyzę nie jest jednak planowane.
- Do niedawna za budowę sieci sprzedaży w Europie Środkowej była odpowiedzialna czeska spółka Coms, działająca jako master franczyzobiorca. Dwa lata temu doszło do zakupu 51 proc. jej udziałów przez Marks&Spencer – mówi Agnieszka Sus z Marks&Spencer.
W Polsce na zasadzie master franczyzy cztery strategicznie zlokalizowane sklepy posiadała firma MSF Poland, którą przed dwoma laty również wykupiła brytyjska centrala. Dziś na terenie Polski działa 16 sklepów M&S. Łącznie zatrudniają ponad 300 osób.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...