Pizzerie ciągle w modzie?

- Moda w gastronomii przechodzi cykliczne wahania. Jednego roku modna jest pizza, drugiego kebab, a trzeciego – sushi. Teraz szał na pizzę trochę minął – tłumaczy jeden z franczyzobiorców Da Grasso. – Pewien marazm dotyczy wszystkich pizzerii – większość marek najszybciej rozwijała się do 2008 roku, potem bum minął i teraz otwierają się pojedyncze restauracje. Trzeba walczyć o opłacalność lokalu, którego obrót miesięczny wynosi 50 tys. zł. Kiedyś lokale z takim obrotem od razu były zamykane, jako nieopłacalne – mówi franczyzobiorca. - Żeby pomóc sprzedaży, trzeba umiejętnie podtrzymywać modę na jedzenie pizzy. Trzeba przy tym pamiętać, że klient się uszlachetnił, nawet McDonald robi teraz w swoich barach przytulne kawiarnie i kąciki dla dzieci.
- Pizzerie naszych konkurentów mają prosty wystrój. My, jak na lokal specjalizujący się w dostawach pizzy do domu, i tak zrobiliśmy bardzo dużo, żeby przyciągnąć klientów do lokalu – mówi Aleksandra Lewicka, marketing manager w Telepizza. - Odświeżyliśmy wizerunek wnętrza, zamontowaliśmy plazmy z teledyskami. Teraz skupiamy się na organizacji dostaw, na ich czasie i atrakcyjnej cenie dla klienta.
Dlatego już od początku marca Telepizza rozpoczęła ogólnopolską kampanię promocyjną „2 pizze w cenie 1, w lokalu i w dostawie”. - Zakładamy, że promocja potrwa dwa miesiące, ale nie wykluczam, że zostanie jeszcze wydłużona – mówi dyrektor generalny Telepizzy, Dariusz Bąk. - Dzięki promocji zamierzamy poszerzyć bazę stałych klientów.
Spytani przez nas franczyzobiorcy Telepizzy cieszą się, że centrala wykazuje się aktywnością marketingową. Żałują jedynie, że w mediaplanie zabrakło reklamy telewizyjnej i że promocja kręci się wokół tych samych pomysłów.
Dwa lata temu ta sama promocja dała szał zakupów. Rok temu już szału nie było. Cały czas mamy w lokalach promocję: „druga pizza za pięć złotych”. Dodanie do promocji numer 1 promocji numer 2 - „druga pizza za darmo” może być lepiej postrzegana przez klienta, ale cenowo nie ma dla niego znaczenia. Dla klienta ważna jest jakość produktu i czas dostawy.
Z badań CBOS wynika, że 7 proc. Polaków zamawia dania z dostawą do domu. Polacy nadal wydają na jedzenie poza domem dużo mniej niż mieszkańcy Europy Zachodniej. Tylko co jedenasty mieszkaniec naszego kraju stołuje się na mieście kilka razy w tygodniu. - Polska jest bardzo perspektywicznym rynkiem dla gastronomii, w tym dla pizzy – twierdzi Aleksandra Lewicka z Telepizzy.
Telepizza otworzyła właśnie kolejne dwa lokale franczyzowe, tym razem w Olsztynie i w Ostrołęce, ma ich już łącznie 123. Sieci pizzerii innych marek też nie są małe - liczą od kilkunastu do kilkudziesięciu punktów. Rekordzistą jest Da Grasso, która ma blisko 200 pizzerii. Do Polski wraca Domino Pizza. Co chwilę słychać o powstaniu nowych marek pizzerii, więc pizza ciągle Polakom smakuje, choć może jemy jej nieco mniej niż w czasie gastronomicznej mody.
Kiedy kończy się moda, a zaczyna codzienna walka o klienta, wygra ten, kto najlepiej zorganizuje swoją sieć.
(aslod)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Edu3Dkacja pokazuje dzieciom, jak korzystać z nowych technologii. Czy na prowadzeniu takich zajęć można zarobić?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali