Wittchen zrezygnował z oferty publicznej na GPW!
Jeszcze dziś rano Wittchen, producent wysokiej klasy produktów skórzanych i operator sieci sklepów z luksusową galanterią, był jedną nogą na giełdzie papierów wartościowych. Prospekt emisyjny już dawno trafił do Komisji Nadzoru Finansowego. Wczoraj - 19 lipca - zakończyły się zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych, a dzisiaj miała zostać podana cena emisyjna. Sytuacja jednak uległa diametralnej zmianie - Wittchen zawiesił ofertę publiczną.
- Ze względu na niekorzystną sytuację rynkową spółka Wittchen zdecydowała o przesunięciu oferty publicznej akcji jak również terminu wprowadzenia akcji do obrotu na rynku podstawowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka nie podaje obecnie nowych terminów realizacji oferty publicznej - mówi Michał Wierzchowski z CC Group.
Za pieniądze zebrane z oferty publicznej, czyli według szacunków zarządu ok. 56-60 mln zł, Jędrzej Wittchen zamierza otworzyć 10 nowych sklepów pod szyldem Wittchen, ale chce również przejąć spółkę VIP Collection. Jest ona właścicielem znaku towarowego, z której Wittchen korzysta obecnie na zasadzie licencji poprzez swoją spółkę zależną VIP style. Dzięki kapitałowi ze sprzedaży akcji spółka uruchomi też nowy koncept sklepów z obuwiem Wittchen Shoes. Mówi się, że giełdowy debiutant planuje też przejąć sporą firmę z branży piśmienniczej.
- Głównym powodem, dla którego zdecydowaliśmy o przeprowadzeniu oferty publicznej, jest pozyskanie środków finansowych na dalszy dynamiczny rozwój Spółki. Naszym priorytetem jest budowa jednej z najsilniejszych grup na rynku dóbr luksusowych w Polsce. Chcemy się rozwijać w sposób organiczny, ale pod uwagę bierzemy również akwizycje - mówi Jędrzej Wittchen, prezes zarządu Wittchen.
Na razie jednak apetyt spółki z podwarszawskich Łomianek pozostanie niezaspokojony. Już raz Wittchen musiał wydłużać termin zapisów na akcje dla indywidualnych inwestorów z 14 na 19 lipca. Dziś okazało się, że nawet dodatkowe pięć dni nie wystarczyło, by po walory spółki zgłosiło się wystarczająco wielu chętnych. Na razie nie wiadomo, kiedy spółka wróci do planów wejścia na giełdę. Póki co okres wakacyjny i trudna sytuacja na rynkach finansowych, przekładająca się na koniunkturę giełdową, nie sprzyjają ofertom publicznym.
Sieć Wittchen liczy 50 jednostek w kraju oraz 30 placówek franczyzowych za granicą. W ubiegłym roku przychody spółki ze sprzedaży wyniosły 66,5 mln zł, a czysty zysk - 4 mln zł, choć jeszcze w 2009 roku przedsiębiorstwo zanotowało okrągłe 10 mln zł straty. W tym roku firma chce wypracować zysk w wysokości 9,1 mln zł.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Gatta otwarta na współpracę
/23.06.2025
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...