Kawa i mrożone napoje okazały się czarnym koniem w menu McDonald’s.
Czwartek
28.07.2011
Owoce, warzywa i mrożone napoje - oto nowa strategia McDonald’s.
 

Podczas gdy amerykańska gospodarka i indeksy giełdowe stoją na skraju załamania, franczyzowa ikona fast foodu ani myśli zwalniać tempa. 23 lipca kurs akcji McDonald's na Wall Street osiągnął historyczne maksimum na poziomie 90 dolarów. Stało się tak tuż po publikacji wyników finansowych za drugie półrocze. Okazało się, że sprzedaż sieci w drugim kwartale 2011 wzrosła w stosunku rocznym o ponad 16 proc. i sięgnęła blisko 7 mld dolarów. Na czysto McDonald's zarobił 1,4 mld dolarów.

Tym razem jednak za świetną sprzedaż odpowiedzialne były zupełnie inne produkty niż seria sztandarowych zestawów z kanapkami i frytkami. Hitem okazały się mrożone napoje, które podbijają rynek amerykański ze względu na największe od wielu lat upały, jakie nawiedzają Stany Zjednoczone. Bardzo dobrze sprzedaje się też kawa, oferowana we wprowadzonym przed dwoma laty module McCoffee.

Na odwrót od tradycyjnej linii dań McDonald's wskazuje też fakt, że zarząd sieci planuje zmniejszyć porcje frytek w zestawach dla dzieci, jak również dodawać do nich porcje warzyw i owoców. To efekt presji, jaką na gastronomicznego fast foodowego giganta wywierają rodzice oraz organizacje zdrowotne, które ostatnio domagały się nawet likwidacji tradycyjnej maskotki sieci – klauna Ronalda McDonald'a, rzekomo winnego otyłości szerzącej się wśród amerykańskiej młodzieży. Czy nad Wisłą Happy Meal również zostanie odchudzony?

- W Polsce już od kilku lat do każdego zestawu Happy Meal dodawane jest gratisowo jabłko, istnieje też możliwość wymiany frytek na jogurt z owocami bądź warzywa. Staramy się, by zarówno rodzice jak i dzieci miały dużą swobodę w kształtowaniu swojego menu wybierając między produktami z mięsa wołowego, drobiu, czy ryb. Oferta napojów w zestawach Happy Meal to także woda i mleko. Chociaż aktualne informacje o modyfikacjach w ofercie zestawów Happy Meal dotyczą wyłącznie rynku amerykańskiego, są kolejnym potwierdzeniem realizacji odpowiedzialnej strategii McDonald's w zakresie oferowania wysokiej jakości, różnorodnej oferty produktowej - mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska.

Pod szyldem McDonald's franczyzobiorcy prowadzą na całym świecie 30 tys. restauracji. W Polsce jest ich 263, a ostatnia została otwarta w poniedziałek 25 lipca w Tarnobrzegu. Pierwszy dzień działalności nie zawiódł oczekiwań właściciela – klimatyzowana sala na 105 osób i ogródek mogący pomieścić nieco ponad 60 klientów przeżywały prawdziwe oblężenie. Zainteresowaniu restauracją przerosło jednak jej możliwości techniczne – parking szybko się zapełnił, a samochody parkowały na pobliskich ulicach.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz