Po schodach do biznesu
Marcin Pieczonka, dyrektor zarządzający Stairs Center
Czy zastój na rynku deweloperskim przekłada się na wyniki branży wykończenia wnętrz?
Sytuacja na rynku deweloperskim ma oczywiście pewien wpływ na sprzedaż wyrobów w naszej firmie, jednak kupujący mieszkania i domy z rynku deweloperskiego nie są jedynymi naszymi klientami. Dostarczany produkty dla klientów budujących swoje domy indywidualnie, obsługujemy także sektor publiczny i inne inwestycje niemieszkaniowe. Takie zróżnicowanie odbiorców powoduje, że obecny zastój na rynku deweloperskim nie powoduje spadków sprzedaży w naszej firmie. Zauważamy natomiast zniżkowy trend w segmencie produktów ekonomicznych oraz wzrastający w grupie artykułów ekskluzywnych.
Do końca 2011 Stairs Center planowało posiadać 10 sklepów. Udało się osiągnąć ten cel?
Tak. Obecnie prowadzimy kilkanaście placówek i ciągle napływają nowe propozycje współpracy. Coraz większe zainteresowanie inwestorów, powoduje jednocześnie konieczność dokładniejszej weryfikacji potencjalnych partnerów. W tym roku możemy liczyć na dalszy szybki rozwój sieci dystrybucji - sądzę, że powinniśmy przekroczyć liczbę 20 placówek firmy. Pojawiają się również pierwsze zapytania płynące z zagranicy. W najbliższych miesiącach prawdopodobnie otworzymy sklepy we Francji oraz Szwajcarii.
Kim są partnerzy sieci? Czy są to podmioty już działające w branży, czy raczej osoby, które dopiero wchodzą na rynek?
Mam określone założenia, które potencjalny dystrybutor powinien spełnić. Oczywiście najchętniej przyjęlibyśmy w nasze szeregi osoby lub firmy, które działają już w branży budowlanej, jednak nie jest to warunek konieczny. Dopuszczamy możliwość współpracy z partnerami rozpoczynającymi pracę we własnych firmach. Natomiast zdecydowana większość naszych dystrybutorów zajmuje się obecnie sprzedażą produktów w branży budowlano-wykończeniowej, projektowaniem wnętrz, wykonawstwem robót budowlanych itp. Nasz koncept skierowany jest głównie do osób, które pierwsze kroki własnego biznesu mają już za sobą, a jednocześnie posiadają pewną wiedzę związaną z branżą budowlaną. Koncept Stairs Center przewiduje uruchomienie kilkudziesięciu profesjonalnych placówek z wyspecjalizowaną kadrą pracowniczą. Osoby prowadzące biznes muszą posiadać zarówno umiejętności handlowe, jak również specjalistyczną wiedzę techniczną. To powoduje, że ponad połowa zainteresowanych osób po odbyciu pierwszej rozmowy rezygnuje z podjęcia współpracy.
Jakie zmiany pojawiły się w systemie franczyzowym Stairs Center?
Wprowadziliśmy opłatę licencyjną, a także system szkoleń terenowych dla nowych dystrybutorów. Określiliśmy również minimalne wartości sprzedaży, które powinny być generowane w sklepach. Myślę, że podobnie jak każda inna rozwijająca się firma, rozpoznajemy nowe problemy i zagrożenia. Staramy się na bieżącą reagować i wprowadzać odpowiednie regulacje, które usprawniają pracę partnerów Stairs Center.
Rozmawiał (gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Bricomarché otworzyło sklep franczyzowy w Myszkowie
/01.11.2025
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy Muszkieterów – Emilię Andrysiak-Jachowską i Krzysztofa Jachowskiego. To 223. sklep sieci w Polsce i 18. na Śląsku.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Grupa PSB otworzyła 400. sklep Mrówka. I zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.