Słoneczna franczyza po sąsiedzku
Solar ma w swojej ofercie ekskluzywną odzież damską. Firma działa na rynku od 1989 roku. Ubrania Solar można kupić w 72 sklepach należących do spółki, 8 placówkach prowadzonych przez franczyzobiorców oraz 116 butikach partnerskich. Marka jest również obecna poza granicami naszego kraju, gdzie działa 38 sklepów franczyzowych i partnerskich. To właśnie rozwój zagraniczny będzie dla firmy priorytetem w najbliższych latach. Do końca tego roku za granicą ma powstać osiem sklepów franczyzowych, w tym trzy sklepy w Rosji oraz dwa w Niemczech. Na kolejny rok zaplanowano otwarcie 15 sklepów. W dalszych planach jest wprowadzenie marki na kolejne rynki europejskie oraz do krajów arabskich.
- Rynek rosyjski jest bardzo podobny do rynku polskiego, chociażby ze względu na tworzącą się klasę średnią oraz koncentrację handlu w centrach handlowych. Między innymi dlatego, przynajmniej na początku, chcemy skupić się na rozwoju naszej sieci w tym kraju. Na początku sklepy Solar pojawią się w miastach liczących ok. 1 mln mieszkańców – mówi Stanisław Bogacki, prezes zarządu Grupy Solar. - W Niemczech o wiele trudnej jest wejść do atrakcyjnej galerii handlowej, dlatego rozwój naszej sieci uzależniamy od pozyskania atrakcyjnych lokalizacji.
W Polsce sklepy franczyzowe Solar powstają w miastach mających 60-100 tys. mieszkańców. Franczyzobiorca otrzymuje na danym terenie wyłączność. W tym roku krajowa sieć sprzedaży powiększy się o trzy sklepy własne i cztery punkty partnerskie, gdzie ubrania Solar sprzedawane są obok innych marek.
Spółka zapowiada również debiut na warszawskiej GPW, który ma pomóc w uwiarygodnieniu marki w oczach zagranicznych partnerów. Na parkiet trafi 12 mln akcji, które zostaną sprzedane inwestorom indywidualnym oraz instytucjonalnym. Pakiet większościowy pozostanie w rękach dotychczasowych właścicieli spółki: Stanisława Bogackiego, Marii Pyzio i Pawła Nowaka. Pierwszy giełdowy dzwonek dla Solaru ma zabrzmieć 12 kwietnia tego roku. Przy sprzedaży wszystkich oferowanych akcji Solar może zebrać z rynku 234 mln zł.
(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...