Słoneczna franczyza po sąsiedzku

Solar ma w swojej ofercie ekskluzywną odzież damską. Firma działa na rynku od 1989 roku. Ubrania Solar można kupić w 72 sklepach należących do spółki, 8 placówkach prowadzonych przez franczyzobiorców oraz 116 butikach partnerskich. Marka jest również obecna poza granicami naszego kraju, gdzie działa 38 sklepów franczyzowych i partnerskich. To właśnie rozwój zagraniczny będzie dla firmy priorytetem w najbliższych latach. Do końca tego roku za granicą ma powstać osiem sklepów franczyzowych, w tym trzy sklepy w Rosji oraz dwa w Niemczech. Na kolejny rok zaplanowano otwarcie 15 sklepów. W dalszych planach jest wprowadzenie marki na kolejne rynki europejskie oraz do krajów arabskich.
- Rynek rosyjski jest bardzo podobny do rynku polskiego, chociażby ze względu na tworzącą się klasę średnią oraz koncentrację handlu w centrach handlowych. Między innymi dlatego, przynajmniej na początku, chcemy skupić się na rozwoju naszej sieci w tym kraju. Na początku sklepy Solar pojawią się w miastach liczących ok. 1 mln mieszkańców – mówi Stanisław Bogacki, prezes zarządu Grupy Solar. - W Niemczech o wiele trudnej jest wejść do atrakcyjnej galerii handlowej, dlatego rozwój naszej sieci uzależniamy od pozyskania atrakcyjnych lokalizacji.
W Polsce sklepy franczyzowe Solar powstają w miastach mających 60-100 tys. mieszkańców. Franczyzobiorca otrzymuje na danym terenie wyłączność. W tym roku krajowa sieć sprzedaży powiększy się o trzy sklepy własne i cztery punkty partnerskie, gdzie ubrania Solar sprzedawane są obok innych marek.
Spółka zapowiada również debiut na warszawskiej GPW, który ma pomóc w uwiarygodnieniu marki w oczach zagranicznych partnerów. Na parkiet trafi 12 mln akcji, które zostaną sprzedane inwestorom indywidualnym oraz instytucjonalnym. Pakiet większościowy pozostanie w rękach dotychczasowych właścicieli spółki: Stanisława Bogackiego, Marii Pyzio i Pawła Nowaka. Pierwszy giełdowy dzwonek dla Solaru ma zabrzmieć 12 kwietnia tego roku. Przy sprzedaży wszystkich oferowanych akcji Solar może zebrać z rynku 234 mln zł.
(mak)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...