Multibrand i korner

Właścicielem marki Diverse jest spółka Etos, która w swoim portfolio ma również marki: CLTN oraz Iridium. Firma wprowadziła na rynek nowy format sklepów – Diverse Multibrand, które będą miały 500-700 m2 powierzchni.
- Marki należące do Etos zajmują w nich ok. 50 proc. powierzchni sprzedaży. Pozostała powierzchnia przeznaczona jest pod produkty komplementarne takich marek jak New Zealand Auckland, Alcott, czy Broadway - mówi Marek Jamroż, dyrektor ds. rozwoju firmy Etos. - Sklepy multibrandowe będą powstawać w galeriach handlowych największych polskich miast. W ciągu najbliższych trzech lat chcemy otworzyć 15 sklepów tego formatu.
Diverse przygotował również propozycję niskobudżetową. To oferta przeznaczona dla franczyzobiorców z mniejszych miast oraz osób, które posiadają lokale w mniej prestiżowych punktach. W taki sposób może być otwierany zarówno pełno wymiarowy sklep, jak i korner, czyli stoisko w sklepie multibrandowym. O tym, czy punkt będzie otwierany w wersji niskobudżetowej decyduje Etos biorąc pod uwagę stan techniczny oraz lokalizację.
W Polsce działają 152 sklepy Diverse, z których 66 prowadzą franczyzobiorcy. Do końca 2012 roku sieć ma powiększyć się o 13 nowych sklepów, pięć z nich trafi w ręce franczyzobiorców. Na kwiecień zaplanowane jest otwarcie sklepu w Gorzowie Wielkopolskim, a w maju do sieci dołączy sklep w Kielcach oraz sklep w koncepcji Diverse Multibrand w Starym Browarze, o powierzchni 561 m2.
Opłata licencyjna wynosi 16 tys. zł, w zależności od wielkości sklepu oraz standardu pomieszczeń na adaptację i wyposażenie lokalu trzeba przeznaczyć 1,5-2,5 tys. zł. Sklepy Diverse mają 80-300 m2, ich powierzchnia zależy od wielkości miasta i atrakcyjności lokalizacji. Etos zapewnia pomoc w adaptacji i aranżacji lokalu oraz w rekrutacji personelu. Franczyzobiorca oraz jego pracownicy przechodzą cykl szkoleń wdrażających standardy firmy. Towar udostępniany jest franczyzobiorcy na zasadzie depozytu, więc nie musi on angażować w jego zakup własnych środków finansowych.
(mak)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...