Portfel klientów decydujący

Pochodząca z Anglii marka odzieżowa, posiadająca centralę w Madrycie, liczy w Polsce siedem sklepów własnych, pięć franczyzowych i trzy outlety. Sklepy Pepe Jeans powstają w lokalach o powierzchni 100-150 m2 przy głównych ulicach miast i w galeriach handlowych. Deficyt pierwszej z wymienionych typów lokalizacji oznacza, że najemcy skazani są na centra handlowe. Już w maju do sieci dołączy szósty sklep franczyzowy. Poprowadzi go franczyzobiorca, który już zarządza jednym punktem.
- Sklep w Galerii Krakowskiej powstał w 2008 roku, nasz partner chciał otworzyć drugi lokal w katowickiej Silesii jak najszybciej. Nie było łatwo, bo Silesia jest bardzo popularna, stąd tak długa przerwa między otwarciami. Odpowiedni lokał udało się pozyskać dopiero teraz. Odległość z Krakowa do Katowic to 45 minut jazdy autostradą, czyli tyle ile czasem stoi się w korku na jednej ulicy, więc nie ma to żadnego wpływu na zarządzanie obu lokalami - mówi Michał Gortat, menedżer ds. marketingu Pepe Jeans.
Inwestycja w sklep odzieżowy Pepe Jeans wynosi minimum 600 tys. zł. W ramach funduszu marketingowego partner zobowiązany jest przeznaczyć 5 proc. obrotów na lokalne działania promocyjne. Ogólnopolskie akcje finansowane są przez centralę firmy. Miasta, w których marka chciałaby otwierać swoje sklepy to nie tylko największe aglomeracje.
- Liczba mieszkańców nie jest zbyt miarodajnym parametrem, zdarzają się bowiem miasta, które nie należą do największych, ale są za to na przykład ośrodkami turystycznymi odwiedzanymi przez wielu przyjezdnych. Zakopane liczy zaledwie 26 tys. mieszkańców, a odwiedzają je tysiące turystów. W tej chwili chcielibyśmy jeszcze zaistnieć w dużych miastach na wschodzie kraju: w Lublinie, Białymstoku i Olsztynie. W przypadku mniejszych miast istotna jest zamożność regionu. Zdarzają się bowiem miasta małe, ale bogate, gdzie prawdopodobieństwo sukcesu jest większe. Kiedy mówimy o współpracy we franczyzie, zakładamy, że lokalny przedsiębiorca zna lepiej swój teren i jeśli zdecyduje się na zawarcie umowy z nami, to jest pewny, że warto. Nie zamykamy się na żadną lokalizację, jeśli nasz partner sam w nią wierzy. Przykładowo Szczecin miał zawsze opinię miasta, gdzie wiele osób pracowało w stoczni, a po jej upadku całe rodziny zostały bez środków do życia. Nic bardziej mylnego. Otworzyliśmy w ubiegłym roku sklep w Szczecinie i wyniki franczyzobiorcy bardzo pozytywnie nas zaskoczyły - opowiada Michał Gortat.
(dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...