Portfel klientów decydujący
Pochodząca z Anglii marka odzieżowa, posiadająca centralę w Madrycie, liczy w Polsce siedem sklepów własnych, pięć franczyzowych i trzy outlety. Sklepy Pepe Jeans powstają w lokalach o powierzchni 100-150 m2 przy głównych ulicach miast i w galeriach handlowych. Deficyt pierwszej z wymienionych typów lokalizacji oznacza, że najemcy skazani są na centra handlowe. Już w maju do sieci dołączy szósty sklep franczyzowy. Poprowadzi go franczyzobiorca, który już zarządza jednym punktem.
- Sklep w Galerii Krakowskiej powstał w 2008 roku, nasz partner chciał otworzyć drugi lokal w katowickiej Silesii jak najszybciej. Nie było łatwo, bo Silesia jest bardzo popularna, stąd tak długa przerwa między otwarciami. Odpowiedni lokał udało się pozyskać dopiero teraz. Odległość z Krakowa do Katowic to 45 minut jazdy autostradą, czyli tyle ile czasem stoi się w korku na jednej ulicy, więc nie ma to żadnego wpływu na zarządzanie obu lokalami - mówi Michał Gortat, menedżer ds. marketingu Pepe Jeans.
Inwestycja w sklep odzieżowy Pepe Jeans wynosi minimum 600 tys. zł. W ramach funduszu marketingowego partner zobowiązany jest przeznaczyć 5 proc. obrotów na lokalne działania promocyjne. Ogólnopolskie akcje finansowane są przez centralę firmy. Miasta, w których marka chciałaby otwierać swoje sklepy to nie tylko największe aglomeracje.
- Liczba mieszkańców nie jest zbyt miarodajnym parametrem, zdarzają się bowiem miasta, które nie należą do największych, ale są za to na przykład ośrodkami turystycznymi odwiedzanymi przez wielu przyjezdnych. Zakopane liczy zaledwie 26 tys. mieszkańców, a odwiedzają je tysiące turystów. W tej chwili chcielibyśmy jeszcze zaistnieć w dużych miastach na wschodzie kraju: w Lublinie, Białymstoku i Olsztynie. W przypadku mniejszych miast istotna jest zamożność regionu. Zdarzają się bowiem miasta małe, ale bogate, gdzie prawdopodobieństwo sukcesu jest większe. Kiedy mówimy o współpracy we franczyzie, zakładamy, że lokalny przedsiębiorca zna lepiej swój teren i jeśli zdecyduje się na zawarcie umowy z nami, to jest pewny, że warto. Nie zamykamy się na żadną lokalizację, jeśli nasz partner sam w nią wierzy. Przykładowo Szczecin miał zawsze opinię miasta, gdzie wiele osób pracowało w stoczni, a po jej upadku całe rodziny zostały bez środków do życia. Nic bardziej mylnego. Otworzyliśmy w ubiegłym roku sklep w Szczecinie i wyniki franczyzobiorcy bardzo pozytywnie nas zaskoczyły - opowiada Michał Gortat.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
23 i 24 maja odbędzie się w Warszawie X Konferencja Liderów Franczyzy BEST FRANCHISE. W tym roku motywem przewodnim wydarzenia będzie „Transformacja teraźniejszości w innowacyjną przyszłość”.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Ministerstwo Sprawiedliwości powołało zespół ds. Franczyzy, a w Katowicach paneliści dyskutowali, jak regulować, żeby nie zniszczyć rynku.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.