Franczyzobiorca za 6 mln zł

Inwestor wyda 6 mln zł na powstający w stolicy sklep PSB Mrówka.
Wtorek
14.08.2012
Tyle zainwestuje spółka Minox w budowę marketu z asortymentem dla domu i ogrodu pod logo PSB Mrówka.
 

Spółka Minox istnieje od 1997 roku i jest jednym z większych dystrybutorów materiałów budowlanych w województwie mazowieckim. Jesienią firma uruchomi we współpracy z Polskimi Składami Budowlanymi market budowlany Mrówka. Sklep z artykułami dla domu i ogrodu powstanie w Warszawie przy ulicy Płochocińskiej. Franczyzobiorca zainwestował 6 mln zł w grunty o powierzchni 3,5 tys. m2 i budowę obiektu liczącego ponad 1 tys. m2.
- Do tej pory koncentrowaliśmy się na sprzedaży hurtowej. Teraz chcemy wykorzystać szanse, jakie daje handel detaliczny. Mam nadzieję, że nowa inwestycja i znaczne rozszerzenie oferowanego przez nas asortymentu wpłynie na zmniejszenie charakterystycznej dla branży budowlanej sezonowości, a co za tym idzie przełoży się na wyższe przychody - ocenia Tomasz Olszewski, prezes zarządu Minox SA.

Grupa PSB prowadzi działalność na rynku dystrybucji materiałów budowlanych od blisko 15 lat. Jest największą siecią 420 hurtowni materiałów budowlanych w Polsce i liderem w dystrybucji z 15 proc. udziałem w rynku. Od kilku lat Grupa rozwija w sektorze "dom i ogród" sieć detalicznych sklepów PSB Mini Mrówka, których w całej Polsce funkcjonuje już 121. Firma skupia się na otwarciach w miastach powiatowych. Ostatnio powstały punkty w liczącej 5 tys. mieszkańców Rzeczycy w województwie łódzkim i 10-tysięcznej Opalenicy w województwie wielkopolskim. Sprzedaży powinna być prowadzona w hali o powierzchni 300-800 m2. Wstępna oplata franczyzowa wynosi 10 tys. zł i zawiera w sobie wartość know-how oraz koszt zakupu i wdrożenia programu sprzedażowego.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz