Sprzedaż hurtowa Eurocashu do Delikatesów Centrum wzrosła w pierwszym półroczu 2012 o 17,1 proc.
Czwartek
30.08.2012
Samodzielne sklepy spożywcze przegrywają z dyskontami. W tym czasie zarządzająca kilkoma sieciami spółka Eurocash chwali się wzrostami.
 

Między styczniem a lipcem nasz rynek handlu detalicznego skurczył się o blisko 9 tys. sprzedawców. Prawdziwym „gatunkiem na wymarciu” okazują się jednak sklepy spożywcze, których liczba w pierwszej połowie roku zmniejszyła się o niemal 3 tys. Dane z raportu Soliditet Polska nie pozostawiają złudzeń – drobny handel nie radzi sobie z konkurencją ze strony supermarketów i dyskontów.

Nic dziwnego, że coraz więcej właścicieli małych sklepów spożywczych przystępuje do sieci franczyzowych, uzyskując tym samym dostęp do silnego zaplecza hurtowego dawców licencji. Zjawisko to ma odzwierciedlenie w wynikach finansowych spółki Eurocash, do której należy największe na polskim rynku portfolio marek franczyzowych z sektora handlowego.

Franczyzodawca marek abc, Delikatesy Centrum i Groszka w pierwszym półroczu 2012 roku powiększył swoje przychody o ponad 71 proc. Uzyskał tym samym obroty w wysokości 7,9 mld zł. Dzięki przyłączeniu Grupy Dystrybucyjnej Tradis, Eurocash osiągnął też 62 mln zł zysku netto, co stanowi wzrost o 42,5 proc. rok do roku.

– Proces konsolidacji Grupy Tradis przebiega zgodnie z planem. Kilkudziesięcioprocentowe wzrosty odnotowaliśmy na każdym poziomie rachunku wyników, choć w przypadku zysku netto był on nieco mniej spektakularny. Spadek rentowności netto (czyli zysku netto podzielonego przez przychody spółki – przyp. red.) to jednak naturalna konsekwencja wzrostu kosztów finansowych, związanego przede wszystkim z obsługą długu zaciągniętego na sfinansowanie naszych planów akwizycyjnych – wskazuje Jacek Owczarek, dyrektor finansowy i członek zarządu Eurocashu.

Eurocash chwali się też mocną pozycją, jaką w strukturze przychodów ma franczyzowa sieć Delikatesy Centrum. Sprzedaż hurtowa do odbiorców z tego konceptu wzrosła w pierwszym półroczu o 17,1 proc. Powiększyła się również liczebność sieci, która w połowie w połowie 2012 roku liczyła 693 sklepy, tj. o 44 więcej niż na koniec 2011 r. Eurocash nie publikuje jednak analogicznych danych dotyczących swoich pozostałych marek franczyzowych.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022