To koniec CCC we franczyzie

Dariusz Miłek, właściciel obuwniczego giganta NG2 już od kilku lat zapowiadał, że dni franczyzy w jego biznesie są policzone. Z roku na rok struktura sieci CCC przeważała się na korzyść sklepów własnych, a w tym roku planowane jest zamknięcie ostatniego sklepu franczyzowego. Co czeka dotychczasowych biorców licencji?
- Najlepszym franczyzobiorcom zaproponowaliśmy prowadzenie placówek na zasadzie agencji. To forma wyróżnienia za dotychczasowe wyniki ich działalności – mówi Dariusz Miłek.
Okres wypowiedzenia umowy w sieci CCC wynosi zaledwie miesiąc - to termin wyjątkowo krótki i niekorzystny dla partnerów. Umowy franczyzowe CCC odbiegały zasadniczo od standardów obowiązujących na rynku. W większości przypadków umowy franczyzowe zawierane są na czas określony (bez terminów wypowiedzenia) po to, żeby zagwarantować trwałość współpracy franczyzodawcy z franczyzobiorcami. Franczyzobiorcy CCC takich gwarancji nie otrzymali.
Rezygnacja z franczyzy na rynku polskim nie oznacza zupełnego rozbratu spółki z tą formą budowy sieci sprzedaży. Będzie ona wykorzystywana na rynkach zagranicznych, na których rozwój jest jednym z priorytetów NG2.
- W tej chwili poza Polską jesteśmy obecni w Rosji, Czechach, Kazachstanie, Rumunii, a także na Łotwie, Słowacji. Franczyzą wspieramy się jednak tylko na rynkach: rosyjskim, łotewskim, kazachskim i rumuńskim. W pozostałych krajach otwieramy wyłącznie własne sklepy. Tak też będzie też na Węgrzech, gdzie już podpisaliśmy umowy na pierwsze lokalizacje – zapowiada Piotr Nowjalis, wiceprezes i dyrektor finansowy NG2.
Na polskim rynku w połowie 2012 roku w sieci CCC działało 312 salonów własnych, 28 punktów agencyjnych i 23 franczyzowe. Sklepów zagranicznych było natomiast 8. Pozostałe dwie marki NG2, czyli Boti i Quazi miały odpowiednio 244 i 35 salonów, przy czym zarząd spółki zapowiedział już, że nie zamierza dalej rozwijać drugiego ze wspomnianych konceptów i będzie dążył do jego zamknięcia.
Największy dystrybutor i producent obuwia w Polsce wypracował w pierwszym półroczu 2012 roku ponad 45 mln zysku netto, notując przychody na poziomie 583 mln zł. Przychody wzrosły względem półmetka ubiegłego roku o 20,4 proc., zysk netto – o 9 proc.
- Patrząc na wyniki pierwszego półrocza można mieć mieszane uczucia. Z jednej strony dużą odpowiedzialność, wysokie współczynniki skuteczności, dynamiczny wzrost przychodów i wysoki poziom sprzedaży w sklepach porównywalnych. Z drugiej jednak strony – niższa o 5 punktów proc. marżą handlowa i wyniki finansowe niższe od oczekiwań. Dominuje w nas jednak poczucie zadowolenia z zaraportowanych dzisiaj wyników – podsumowuje Nowjalis.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...