Solar pod nadzorem

Miał być sowity zwrot z inwestycji, jest klapa. Produkujący ubrania z wyższej półki cenowej Solar Company wszedł na giełdę w kwietniu, kusząc inwestorów prognozami rocznego zysku na poziomie 58 mln zł. W sierpniu okazało się, że zysk w pierwszym półroczu sięgnął ledwie 13 mln zł, a po trzecim kwartale jest już wiadomo, że projekcja sprzed debiutu giełdowego nie ma szans się spełnić. Zarząd tłumaczy się gorszą koniunkturą, ale fundusze inwestycyjne z udziałami w spółce mają inne zdanie i zgłaszają sprawę do Komisji Nadzoru Finansowego. Ich zdaniem przyczyną przestrzelanie prognoz wynika z oparcia ich o sprzedaż do sklepów partnerskich, którzy przyjmują towar z odroczonym terminem płatności.
Prezes spółki, Stanisław Bogacki, odrzuca zarzuty udziałowców twierdząc, że zdecydowaną większość sprzedaży Solar realizuje w salonach własnych - to jest ponad 81 proc.
- Zasady współpracy ze sklepami franczyzowymi nie odbiegają od standardów rynkowych i oczywiście uwzględniają odroczone terminy płatności oraz dopuszczają zwroty towaru. Zasady te praktykujemy od lat i w ostatnim czasie nic się nie zmieniło pod tym względem – mówi właściciel spółki.
Tłumaczy, że spadki sprzedaży to efekt rezygnacji Polaków z niektórych zakupów ze względu na postępujące spowolnienie.
- Wysoka jakość naszych wyrobów, jest z jednej strony naszą przewagą, a z drugiej w sytuacjach takich, jak obecnie, może skłaniać niektóre klientki do odłożenia decyzji o zakupie nowego stroju i dalszym użytkowaniu wcześniej zakupionych ubrań. Zauważyliśmy także, że coraz więcej klientek decyduje się na zakupy w naszych sklepach outletowych - twierdzi Bogacki.
Odrzuca też domysły sugerujące, iż kłopoty wynikają z opóźnień w płatnościach zza granicy, gdzie polska marka również jest obecna.
- Działalność zagraniczna jest rentowna i nie mamy problemów z regulowaniem należności od partnerów zagranicznych. Sprzedaż eksportowa w pierwszych trzech kwartałach 2012 wzrosła o 60 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Do końca pierwszego półrocza 2013 roku planujemy otworzyć 4 sklepy partnerskie i 14 franczyzowych za granicą – deklaruje szef Solara.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...