Trzecia setka przekroczona

Szansę poprowadzenia restauracji McDonald’s otrzymują osoby z wiedzą ekonomiczną, cechami przywódczymi, które utożsamiają się marką i wiedzą, jak kierować zespołem pracowników. Niezbędne jest wykazanie się doświadczeniem biznesowym i udokumentowanie sukcesów w życiu zawodowym.
Czwartek
13.12.2012
McDonald’s ma już w Polsce ponad 300 restauracji. Na początku grudnia sieć oddała w zarządzanie franczyzobiorców 11 swoich lokali.
 

W Polsce McDonald’s funkcjonuje już 20 lat. W tym czasie polski oddział firmy uruchomił 301 lokali, w tym 169 franczyzowych. Bary szybkiej obsługi powstają w prestiżowych lokalizacjach, takich jak Stare Miasto w Krakowie, na ulicy Stawowej w Katowicach, na Piotrkowskiej w Łodzi, jak i przy głównych trasach wylotowych z dużych miast oraz przy autostradach, najczęściej w pobliżu stacji paliw. 1 grudnia w ręce dotychczasowych licencjobiorców przeszło 11 restauracji McDonald’s w Warszawie, Wrocławiu, Piotrkowie Trybunalskim i Krakowie. Kilka lokali, w Rudzie Śląskiej, Poznaniu i Kutnie, zostało przekazane trójce przedsiębiorców, którzy dołączyli właśnie do grona franczyzobiorców McDonald’s Polska.

Franczyza McDonald’s wiąże się z przejęciem restauracji już istniejącej, prowadzonej obecnie przez korporację McDonald’s. Sieć udziela licencji nowym partnerom wyłącznie na już działające i prowadzone przez siebie restauracje. Nowe bary szybkiej obsługi są uruchamiane bezpośrednio przez McDonald's lub już funkcjonujących franczyzobiorców. W przyszłości może się to jednak zmienić. Sieć nie udziela franczyzobiorcom wyłączności terytorialnej. Inwestycja w biznes wynosi 2-3,5 mln zł, z czego franczyzobiorca płaci 40 proc. z własnych środków, resztę finansuje z kredytu bankowego. Od każdego z kandydatów wymagane jest posiadanie środków własnych w kwocie min. 1,2 mln. zł.

- W pakiecie franczyzowym przekazujemy nie tylko wykaz procedur i receptur przygotowania posiłków. Jednym z ważniejszych elementów jest rozpoznawany na całym świecie brand. Do tego dochodzą źródło zaopatrzenia w produkty, udział w ogólnopolskich akcjach marketingowych, szkolenia dla franczyzobiorcy i personelu. Od partnerów biznesowych oczekujemy długotrwałego zaangażowania oraz profesjonalizmu działania – począwszy od kontaktów z dostawcami, zatrudnionym personelem, a przede wszystkim z klientami – mówi Monika Dąbrowska, menedżer ds. rozwoju sieci McDonald’s.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz