Lojalność na zakupach
Carrefour wdrożył program lojalnościowy dla klientów franczyzowych sklepów Carrefour Express. Program „Premiujemy Twoje Zakupy” dostępny jest w blisko 150 sklepach Carrefour Express na terenie całego kraju. Klienci mogą odebrać kartę klienta w kasie po dokonaniu zakupów za kwotę minimalną - w zależności od placówki wynosi ona 15-30 zł. Za zakupy w Carrefour Express, posiadacze karty nagradzani są punktami według przelicznika: 1 wydana złotówka = 1 punkt, po przekroczeniu kwoty minimalnej za zakupy. Po zebraniu odpowiedniej liczby punktów Klienci mogą kupić wybrane produkty w promocyjnych cenach, z rabatem sięgającym nawet 70 proc.
– Z najnowszych badań ARC Rynek wynika, że z programów lojalnościowych korzysta niemal połowa Polaków. „Premiujemy Twoje Zakupy” to program, z którego mogą skorzystać klienci sklepów franczyzowych Carrefour Express. Produkty, które oferowaliśmy w pierwszej odsłonie programu cieszyły się bardzo dużą popularnością – mówi Francois Vincent, dyrektor rozwoju franczyzy Carrefour Polska.
Inny sposób na pozyskanie stałych klientów ma sieć sklepów convenience Małpka Express. Czasowa promocja, trwająca do końca lutego, umożliwia klientom zbieranie znaczków otrzymywanych za wydanie jednorazowo kwoty co najmniej 10 zł. Kwota ta nie może jednak obejmować papierosów. Wyroby tytoniowe są wyłączone z programu lojalnościowego Małpki Express, ponieważ firma nie chce ich promować zgodnie z ustawą o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Za 10 znaczków klient otrzymuje maskotkę małpki, która zresztą jest w logo firmy. Normalna cena maskotki w sklepie wynosi niespełna 40 zł.
Z kolei Piotr i Paweł wymyślił program, który procentuje już przy drugich zakupach. Na początku klient musi wydać minimum 150 zł aby w punkcie obsługi klienta otrzymać kartę zniżkową. Karta upoważnia do robienia następnych zakupów z rabatem - jeśli wydamy powyżej 50 zł rabat wynosi 3 proc., powyżej 150 zł - 4 proc., powyżej 300 zł - 5 proc. Ten program podoba się z pewnością niecierpliwym klientom, którzy nie chcą czekać tygodniami lub miesiącami na efekt programu lojalnościowego.
- Programy lojalnościowe na stałe zagościły na polskim rynku. Obecnie funkcjonuje ich około 100. Nasze badanie pokazało jednak, że zdecydowana większość z nich jest nieznana – zaledwie w przypadku 23 programów ich znajomość wśród osób korzystających z programów lojalnościowych była wyższa niż 1 proc. Okazuje się, że obecny od pewnego czasu trend konieczności zaoferowania tego typu programu swoim klientom poszedł tak daleko, że doprowadził do sytuacji, w której klienci czują się zagubieni i do końca nie identyfikują wszystkich programów, w jakich biorą udział. Taka sytuacja to niewątpliwie duże wyzwanie dla firm, które chcą wyróżnić swój program na tle pozostałych – mówi Marzena Białasek, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów