Galeria wygrywa z ulicą

Grzegorz Lipnicki, wiceprezes zarządu Top Secret
Branża odzieżowa w Polsce przez kilka ostatnich lat nie radziła sobie najlepiej. Jak sytuacja będzie wyglądała w tym roku?
Handel odzieżą w dużym stopniu zależy od koniunktury i nastrojów konsumenckich oraz od warunków pogodowych, szczególnie w okresie wprowadzania do sklepów nowych kolekcji. W obu przypadkach sytuacja w ostatnim czasie nie była sprzyjająca. Handel odzieżą wymaga także stałego dopasowywania oferty do oczekiwań klientów i coraz szybciej zmieniających się trendów w modzie. Ponadto cena produktów staje się coraz ważniejszym kryterium wyboru. To jednocześnie stanowi silną presję na osiągany przez firmy z tego sektora poziom marży na sprzedaży. Podsumowując, rynek należy ocenić jako trudny i wymagający. Perspektywy rozwoju oceniamy jednak z umiarkowanym optymizmem. Istotnymi czynnikami konkurencyjnymi będzie posiadanie silnej i rozpoznawalnej marki oraz rosnąca skala działania. Dzięki rozwojowi krajowej i zagranicznej sieci sklepów oraz serwisu internetowego nasze marki, czyli Top Secret, Troll i Drywash systematycznie zyskują na popularności.
Jakie są w tym kontekście plany rozwojowe sieci Top Secret? Czy widać negatywne nastroje u franczyzobiorców?
W 2013 roku Grupa Redan w segmencie modowym będzie się koncentrować wyłącznie na rozwoju sklepów franczyzowych – zarówno w kraju, jak i za granicą: w Rosji i na Ukrainie. W związku z tym trudno jest określić docelową liczbę placówek jaka zostanie w tym roku uruchomiona, gdyż to jest zależne od zainteresowania potencjalnych franczyzobiorców oraz zaawansowania rozmów. Lokalizacje poszczególnych sklepów wybieramy w zależności od warunków lokalnych, w których działać będzie franczyzobiorca. Jeśli w danej miejscowości mieszczą się lub rozwijają centra handlowe, to skupiamy się raczej na lokalizacjach w galeriach handlowych. Jeśli w danej miejscowości nie ma centrum handlowego i nie jest ono planowane, a rynek jest atrakcyjny, to sklepy marek Redanu otwierane są przy głównych ulicach handlowych. Nie ukrywam, że zainteresowanie potencjalnych franczyzobiorców jest duże i systematycznie rośnie.
Rozmawiała (mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jak rozwija się sieć Top Secret z nowym właścicielem? Franczyzobiorcy mogą sprzedawać jedną markę, albo zdecydować się na dwie.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...