Zanim zainwestujesz
Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci Sklepów Meblowych Abra
Według Raportu o rynku franczyzy liczba placówek licencyjnych z branży „dom i ogród” zwiększyła się w ostatnim roku o prawie 200. Jak przebiega rozwój sieci sklepów meblowych Abra?
Od początku roku otworzyliśmy siedem salonów franczyzowych. Do grudnia chcielibyśmy mieć jeszcze co najmniej trzy kolejne. Zainteresowanie współpracą z naszą siecią jest duże. Ponadto w przyszłym roku rusza nowy program rządowy wspierający zakupy mieszkań. Liczymy, że dzięki temu sprzedaż w branży się ożywi, co również korzystnie wpłynie na rozwój Abry.
Jak dobieracie lokalizacje? Gdzie opłaca się otworzyć sklep meblowy?
Interesują nas miejscowości od 30 do 120 tys. mieszkańców, czyli małe i średnie miasta. Wchodzimy na rynki, gdzie działające sklepy mają uboższą ofertę i wyższe ceny, a takich miejsc jest wciąż w Polsce bardzo dużo. Abra łączy niską cenę i zróżnicowany asortyment, dzięki czemu franczyzobiorcy mają większe szanse na przebicie konkurencji. Jesteśmy również zaangażowani w pozyskiwanie lokalizacji dla franczyzobiorców. Weryfikujemy je pod kątem potencjału sprzedażowego oraz negocjujemy warunki najmu. Tego typu działanie przyspiesza rozwój. Przedsiębiorcy nie tracą czasu na samodzielne poszukiwanie lokali, co w przypadku dużych powierzchni nierzadko bywa najbardziej czasochłonnym elementem procesu otwarcia sklepu. Nasze lokale powinny mieć około 600 m2 powierzchni.
Co radziłaby pani osobom, które rozważają inwestycję w sklep Abry?
Celem założenia firmy powinno być robienie czegoś, w co się wierzy, dzięki czemu odniesiemy sukces na lokalnym rynku. Przed otwarciem własnego salonu meblowego warto odwiedzić jeden z naszych sklepów i wyobrazić sobie, jak może wyglądać prowadzenie takiego biznesu. Innym istotnym czynnikiem jest analiza zyskowności. Dla każdej lokalizacji przygotowujemy indywidualny biznesplan, który jest szczegółowo omawiany z franczyzobiorcą. Liczymy koszty związane z inwestycją, m.in. remontu lokalu oraz koszty bieżące sklepu, takie jak czynsz, opłaty za media oraz zatrudnienia pracowników. Koszt ekspozycji zawsze rozkładamy na raty, co również uwzględniamy w przepływach pieniężnych. Na podstawie weryfikacji lokalnego rynku i sklepów konkurencyjnych, szacujemy wstępne dochody sklepu. Zazwyczaj nasze sklepy osiągają rentowność po ok. roku działalności. Wtedy też franczyzobiorcy decydują się często na otwarcie kolejnej placówki. Znają już zasady zarządzania sklepem, a ponadto trafna kalkulacja pierwszej inwestycji zwiększa zaufanie do konceptu Abry.
Jaki jest koszt otwarcia sklepu?
Biorąc pod uwagę aktualną sytuację rynkową, Abra obniżyła koszty adaptacji lokalu, zatem otwarcie dużego sklepu meblowego Abry może zamknąć się w kwocie nawet 60 tys. zł. Natomiast należność za ekspozycję sklepu spłacana jest w ramach nieoprocentowanego kredytu na 12 miesięcy.
rozmawiała (mk)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Nasz franczyzobiorca musi dobrze znać lokalny rynek i mieć doświadczenie w handlu – mówi Anna Kaminska, członek zarządu Grupy PSB Handel SA.
Sklep z podłogami powinien zarabiać już od trzeciego miesiąca działalności
Ten rok będzie dla marki Dr Materac rekordowy. Z jakich względów?
Rynek stolarki otworowej jest odporny na zawirowania gospodarcze. Jak otworzyć taki biznes i czy to się opłaca?
Sieć marketów Pszczółka ma ambitne plany na przyszłość. Chce zdominować rynek na poziomie powiatów i gmin.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.