Zarząd sieci Spar wprowadził w Polsce niedawno koncept sklepu-bistro.
Czwartek
26.09.2013
O planach ekspansji nad Wisłą i w Azji opowiada Gordon Campbell, dyrektorem zarządzający Spar International.
 

Spar działa w Polsce od kilkunastu lat. Jak firma rozwijała się przez ten czas?
Od kiedy w 2010 roku związaliśmy się z firmą Bać-Pol dokonaliśmy duży postęp na terenie Polski. Otworzyliśmy 56 sklepów marki w zeszłym roku, a w tym planujemy otworzyć następne 54. Jestem absolutnie przekonany, że do końca 2015 roku w Polsce będzie przynajmniej 250 sklepów sieci Spar. Docelowo ta liczba ma być trochę większa. Wtedy to Spar stanie się jednym z bardziej znaczących graczy na rynku detalicznym w Polsce.

Jak przejęcie Bać-Polu wpłynęło na Spar?
Bać-Pol jako znaczący dystrybutor jest w stanie wspierać firmy detaliczne nie tylko poprzez dostarczanie produktów. Działalność Bać-Polu jest mocno zintegrowana ze Spar Polska – obie firmy doskonale wykorzystują potencjał współpracy. Bać-Pol otwierając regionalne centra dystrybucji na terenie całego kraju daje Spar możliwość rozwinięcia działalności w Polsce na szeroką skalę.

Ostatnio rynek zdominowały dyskonty takie jak Lidl i Biedronka. Czy Spar może z nimi konkurować?
Dla klientów sieć Spar jest częścią ich miejscowego otoczenia. Mamy sklepy sąsiedzkie, mamy też lokalne supermarkety, sklepy Spar Express i największe z nich supermarkety Eurospar. Z sukcesami konkurujemy z wszelkiego rodzaju sieciami i najróżniejszymi formatami sklepów we wszystkich krajach, w których jesteśmy obecni. Jestem przekonany, że to samo możemy osiągnąć w Polsce z trzema formatami, którymi dysponujemy.

Jaka jest strategia Spar International na lata 2013-2015?
W 2014 roku będziemy obecni już w 36 krajach Europy Zachodniej i Wschodniej, Bliskiego Wschodu, Afryki i Azji. Ogółem, posiadając ponad 12 tys. sklepów na całym świecie, nasza firma notuje obroty w wysokości 128 miliardów euro rocznie. Rozwój w skali międzynarodowej to jeden z naszych celów. Kolejnym jest wprowadzanie tzw. „praktyki najlepszego działania”. Pracujemy więc wspólnie z naszymi partnerami, żeby analizować sytuację na świecie w handlu detalicznym, dystrybucji, transporcie i produkcji. Wspieramy ich wprowadzając nowe pomysły. Jednym z takich przykładów może być koncept sklepu-bistro, który wprowadziliśmy w Polsce.

Jakie wyzwania stoją w najbliższym czasie przed centralą?
Rozwijamy się bardzo intensywnie w Rosji i w Chinach, a właśnie zaczynamy ekspansję w Indiach. Rozwijamy się również w kilku krajach afrykańskich, a to wymaga ogromnego wysiłku z naszej strony. Ponadto pozyskaliśmy na Syberii nowego partnera biznesowego. Sklepy działają już w takich miastach jak Krasnojarsk, Tiumeń, Irkuck i Tomsk.

rozmawiał (dw)


POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022