Deficyt atrakcyjnych lokali pod sklep spożywczy sprawia, że sieci coraz intensywniej szukają nowych rozwiązań związanych z najmem.
Czwartek
03.10.2013
Kolejna sieć sklepów convenience będzie podpisywała umowy najmu lokali, które przekaże swoim ajentom.
 

Do końca roku liczba otwartych sklepów Małpka Express wzrośnie do 200. W 2014 roku sieć planuje uruchomić 200 kolejnych punktów, co oznacza duże zapotrzebowanie na nowe lokalizacje. Dlatego centrala postanowiła wprowadzić programu, który pomoże pozyskać atrakcyjne lokali.
- Program „Droga do zysku” skierowany jest do właścicieli lokali lub osób, które posiadają prawo do podnajmu. Wymogiem jest powierzchnia placówki 70-200 m2 oraz atrakcyjna lokalizacja: w centrach miast lub w pobliżu dużych osiedli mieszkaniowych. Szczególnie mile widziani są właściciele sklepów spożywczych niezrzeszonych lub działających w tzw/ miękkiej franczyzie, którzy chcą dołączyć do Małpki Express. Wszystkim osobom, które zdecydują się nawiązać z nami współpracę oferujemy długoterminową umowę oraz stałe miesięczne wynagrodzenie – mówi Tomasz Kowalski, dyrektor departamentu ekspansji Małpka SA. - Ponadto zapewniamy remont i adaptację lokalu do standardów sieci obejmującą wyposażenie sklepu w systemy informatyczne, a także możliwość wykupienia towaru. Ci, którzy zdecydują się zostać naszym partnerem, będą mogli liczyć na wsparcie ekspertów sieci i uczestnictwo w systemie szkoleń. Przedsiębiorcy odstępujący lokal otrzymają stałe źródło dochodów oraz długoterminowego najemcę.

Strategia takiego pozyskiwania lokali nie jest niczym nowym na polskim rynku spożywczym. Żabka Polska już od 2011 roku prowadzi projekt „Sklep za czynsz”, w ramach którego właściciele sklepów wynajmują swoje placówki firmie Żabka Polska w zamian za comiesięczny czynsz. Właściciel lokalu podpisuje umowę na 10 lat, a spółka na własny koszt remontuje placówkę dostosowując ją do standardów sieci Żabka lub Freshmarket. Firmy nie interesuje podnajem, dlatego umowy podpisuje wyłącznie z właścicielami lokali.
- Zdecydowana większość osób zainteresowanych projektem do tej pory prowadziło własne osiedlowe sklepy spożywcze. Zgłaszają się do na również osoby, które nie były zadowolone ze współpracy z sieciami franczyzowymi - Jacek Spychała, dyrektor marketingu i public relations Żabka Polska.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz
/1/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022