Więcej luksusu
Rynek dóbr luksusowych w Polsce powiększa się z roku na rok. Wszystko za sprawą rosnącej liczby zamożnych Polaków, których w ubiegłym roku było 750 tys., a za trzy lata ich liczba może wzrosnąć nawet o kolejnych 90 tys. - takie informacje podaje raport KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”. Odzież najpopularniejszych projektantów i domów mody można też nabyć w sklepach, które coraz częściej pojawiają się w mniejszych miastach. Niemały w tym udział sieci franczyzowych, które sprowadzają do Polski ubrania uznanych światowych marek i pomagają właścicielom sklepów uzupełnić ofertę o produkty luksusowe. Jedną z firm, która zajmuje się rozwojem sieci sprzedaży takich marek jak: Armani Jeans, Liu Jo, Patrizia Pepe czy Furla, jest spółka GPoland. W całym kraju działa ok. 200 sklepów monobranodwych i multibrandowych, w których dostępne są marki sprowadzane przez GPoland.
- Kolekcje włoskich projektantów mody zaczęliśmy sprowadzać do Polski już na początku lat 90. Wieloletnie doświadczenie pozwala nam trafnie odczytywać kierunki rozwoju rynku i dopierać do nich kolejne znane marki. W ciągu mijającego roku nasze portfolio poszerzyło się o kilka nowych brandów, wśród których znalazły się m.in. Gas Jeans, męska kolekcja Antony Morato, czy Manila Grace. Nawiązaliśmy również współpracę z Grupą Miriade, co pozwoli nam wprowadzić na polski rynek kolejne marki: Valentino, Fiorucci i Roccobarocco – wymienia nowości Tomasz Wasiucionek, dyrektor handlowy GPoland.
Kwota inwestycji we własny sklep z ubraniami „high fashion” waha się od 50 do 300 tys. zł i zależy przede wszystkim od powierzchni lokalu oraz od poziomu zatowarowania sklepu. Opłaty na rzecz GPoland wynikają wyłącznie z umów najmu oraz z zaliczek na zamówiony towar.
- Mamy wiele zapytań od potencjalnych partnerów. Do naszej sieci przyciągają ich korzystne warunki współpracy oraz showroom w Warszawie, gdzie mogą obejrzeć aktualne kolekcje i wybrać to, co sprawdzi się na ich rynku. Pracujemy zarówno z osobami z wieloletnim doświadczeniem w branży odzieżowej, jak i z partnerami, których trzeba nauczyć funkcjonowania w tym środowisku – wyjaśnia Wasiucionek.
(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...