Rozmiar L, opłata S
Hubert Kabala, franczyzodawca Twojej Ubieralni
W ubiegłym roku pod szyldem Twojej Ubieralni działały trzy sklepy własne i dwa franczyzowe. Czy w najbliższym czasie planowane są kolejne otwarcia?
Niebawem otwieramy franczyzowy lokal w Koninie. Kończymy też negocjacje w sprawie najmu powierzchni pod kolejny sklep własny w galerii Veneda w Łomży. Liczę, że już niedługo oba punkty powiększą naszą sieć, obecną do tej pory w Ciechanowie, Mławie, Ostrołęce, Suwałkach i Grójcu. Udało nam się otworzyć pięć butików w ciągu trzech lat. Nie wspierała nas żadna duża grupa kapitałowa, toteż w dzisiejszych warunkach rynkowych uważam to za spory sukces.
Twoja Ubieralnia to oferta dla kobiet powyżej 30 roku, w tym poszukujących dużych rozmiarów. To chyba wciąż nisza?
Ku naszemu zdziwieniu w tym segmencie rynku działa wciąż bardzo mało firm. Na dodatek pozostaje on poza zainteresowaniem największych sieci odzieżowych. U nas w rozmiarze 44 plus panie mogą znaleźć ubrania zarówno eleganckie, jak i w sportowym stylu. Ponadto stale zwiększa się grono stałych klientek również w mniejszych rozmiarach 36-42. Klientki coraz bardziej doceniają jakość odzieży produkowanej przez nasze krajowe marki. Jest to zupełnie inna moda niż ta oferowana przez duże sieci odzieżowe.
A może warto byłoby nieco popracować nad rozpoznawalnością marki, by klienci bardziej kojarzyli ją z konkretną ofertą?
Mamy w planach silniejsze zaangażowanie reklamowe. Na razie koncentrujemy się na rozmowach z potencjalnymi franczyzobiorcami. Zwykle od pierwszego kontaktu z partnerem do otwarcia sklepu mija kilka miesięcy. Chcemy dobrze poznać franczyzobiorcę, zanim podpiszemy umowę. Zależy nam, by podejmować współpracę z osobami nastawionymi na sukces, zaangażowanymi w biznes.
Jakie są warunki współpracy z franczyzobiorcami?
Zależy nam na tym, by franczyzobiorca odnosił jak największe korzyści ze współpracy z nami, dlatego szczegóły ustalamy indywidualnie. Pomagamy w negocjacjach warunków najmu i w dobrze oferty. Niedawno obniżyliśmy opłatę licencyjną z 19 do 13,9 tys. zł. Na pierwsze zatowarowanie należy przeznaczyć 25-30 tys. zł. Jeśli chodzi o politykę towarową, to istnieje kilka kanałów dystrybucji. Większość franczyzobiorców szuka konceptów z kwotą inwestycji poniżej 50 tys. zł, chcieliśmy się wpasować w ten przedział.
Po jakim czasie franczyzobiorca może liczyć na osiągnięcie progu rentowności?
Sklep powinien zacząć zarabiać na bieżące koszty już od otwarcia lokalu. Nasz rekord to 102 tys. zł brutto obrotu, które uzyskaliśmy na powierzchni sprzedażowej o wielkości 27 m2.
Czy oprócz tego prowadzona jest sprzedaż internetowa odzieży?
Na tę chwilę nie. Widzimy jednak, że coraz więcej klientek pyta o taką możliwość. W przyszłości na pewno uruchomimy ten kanał sprzedaży.
Rozmawiał (gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...