Lista i sugestie

Grzegorz Pilch, prezes zarządu Vistula Group
Niedawno Vistula & Wólczanka otworzyły swoje pierwsze salony franczyzowe. Jakie są dalsze plany rozwoju sieci?
Spółka stawia na zrównoważony, organiczny rozwój całej Grupy. Koncentrujemy się na otwieraniu nowych, własnych sklepów w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Od 2013 roku w mniejszych miejscowościach rozwijamy model franczyzowy. Silna pozycja marek Vistula i Wólczanka, pozytywne tendencje na rynku odzieżowym w Polsce oraz większe możliwości inwestycyjne Vistula Group powodują, iż również w segmencie franczyzowym przewidujemy sukces biznesowy. Wierzymy, że w tym modelu jesteśmy w stanie podbić rynek mniejszych miast, w których do tej pory nie było naszych marek.
W jakich miastach pojawią się franczyzowe salony Vistula & Wólczanka?
Jesteśmy otwarci na sugestie franczyzobiorców, nie mniej jednak mamy wytypowaną listę lokalizacji, w których przeprowadziliśmy badania sugerujące otworzenie salonów franczyzowych właśnie tam.Salony franczyzowe planujemy otwierać w miejscowościach z potencjałem, w których nie istnieją salony własne Grupy. Powinny mieć między 80 a 100 tys. mieszkańców - ale nie jest to regułą. Istnieją miasta, które mają mniejszą liczbę mieszkańców, ale są lokalnymi, ważnymi punktami handlowymi, które koncentrują lokalny ruch. W takich miejscach projekt franczyzowy ma również potencjał rozwoju. Salon Vistula powinien mieć ok. 100 m2 a butik Wólczanka ok. 40 m2.
Jakie są warunki inwestycji we franczyzowy salon Vistula & Wólczanka?
Całkowita kwota inwestycji zależna jest przede wszystkim od stanu przejmowanego lokalu oraz od jego metrażu. Maksymalny koszt takiej inwestycji, zakładając że lokal znajduje się w stanie deweloperskim wynosi 2,9 tys. zł/m2. Wstępna opłata w wysokości 10 tys. zł zawiera koszty licencji oraz pokrywa opłaty związane z dostarczeniem sprzętu i oprogramowania. Vistula Group pokrywa opłaty związane z funduszem marketingowym z własnego budżetu. Zwrot z inwestycji zależny jest od wielu czynników, takich jak miejscowość, lokalizacja, rodzaj centrum handlowego, kontrybucja w kosztach wynajmującego, czy też sposób prowadzenia działalności i zaangażowanie franczyzobiorcy. Waha się w granicach od jednego do 2 lat.
Rozmawiała (mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...