Chata między blokami
Przykład Chaty Polskiej pokazuje, że sklepy sieci sprawdzają się w różnej wielkości miejscowościach. Pomaga w tym odpowiedni dobór formatu sklepu i asortymentu. Dwa ostatnio otwarte sklepy znajdują się w Wielkopolsce: w Bolewicach (2 tys. mieszkańców) i Szamotułach (19 tys.). Drugi z wymienionych punktów działa na powierzchni 550 m2, co umożliwiło wstawienie do niego stoiska piekarniczego, na którym wypiekane jest pieczywo, oraz rożna do przyrządzania kurczaków. W asortymencie Chaty Polskiej znajdują się także produkty marki własnej Dobra Nasz: makarony, kasze, słodycze, soki i artykuły chemiczne.
Ryszard Pawlikowski wraz z córką Pauliną Klin pod logo Chaty Polskiej prowadzi dwa sklepy. - Sklep od samego początku, czyli od 2002 roku, prowadzę we współpracy z Chatą Polską. Ze względu na członkostwo w Radzie Konsultacyjnej Sieci często mam osobisty wpływ na warunki zakupowe całej sieci. Dotyczy to przede wszystkim produktów świeżych, takich jak mięso i wędliny. Wspólnie dbamy o to, by poziom cen był konkurencyjny, ale jednocześnie nie wpływało to na pogorszenie jakości towaru w sklepie. Wszystkie produkty kupujemy w magazynie centralnym Chaty Polskiej. Jeżeli klienci pytają o towar, którego nie posiadamy, to również korzystamy z umów z innymi hurtowniami – wyjaśnia franczyzobiorca.
Otwierając sklep spożywczy nie można liczyć, że klienci pojawią się już pierwszego dnia po odwróceniu tabliczki z napisem „otwarte”. Ryszard Pawlikowski stara się przyciągać klientów sezonowymi promocjami. Pomaga mu w tym sieciowa gazetka wydawana przez franczyzodawcę.
- Działania marketingowe skupiamy na gazetkach, ulotkach i plakatach. Również angażujemy się we wszelkie akcje lojalnościowe, konkursy, akcje kuponowe i loterie, które organizowane są centralnie przez Chatę Polską. Współpracuję także z osiedlową telewizją kablową. O otwarciu w 2002 roku, a później po remodelingu w 2011 informowaliśmy klientów przez dystrybucję zaproszeń do skrzynek, billboardy osiedlowe, reklamę na rowerach miejskich oraz reklamę w lokalnej telewizji kablowej – wylicza właściciel.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Chcemy się rozwijać we franczyzie, dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski – mówi Adam Małojec, country manager w Candy Pop.
W branży spożywczej nie brakuje silnych marek, które rozwijają się przez franczyzę. Przyjdź na Targi Franczyza 24-26 października i poznaj ich licencję na biznes.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
W związku z planowanym wejściem na warszawską giełdę Żabka – w ramach oferty publicznej – sprzedaje akcje inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Ile trzeba za nie zapłacić?
Żabka wprowadziła nowy program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które rozważają otwarcie własnej firmy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów