Ryszard Pawlikowski, franczyzobiorca Chaty Polskiej, dzięki kilkunastoletniej współpracy z franczyzodawcą stał się członkiem Rady Konsultacyjnej Sieci.
Piątek
04.04.2014
Ryszard Pawlikowski od kilkunastu lat prowadzi na osiedlu sklep Chaty Polskiej. Jego działania marketingowe przynoszą efekty.
 

Przykład Chaty Polskiej pokazuje, że sklepy sieci sprawdzają się w różnej wielkości miejscowościach. Pomaga w tym odpowiedni dobór formatu sklepu i asortymentu. Dwa ostatnio otwarte sklepy znajdują się w Wielkopolsce: w Bolewicach (2 tys. mieszkańców) i Szamotułach (19 tys.). Drugi z wymienionych punktów działa na powierzchni 550 m2, co umożliwiło wstawienie do niego stoiska piekarniczego, na którym wypiekane jest pieczywo, oraz rożna do przyrządzania kurczaków. W asortymencie Chaty Polskiej znajdują się także produkty marki własnej Dobra Nasz: makarony, kasze, słodycze, soki i artykuły chemiczne.

Ryszard Pawlikowski wraz z córką Pauliną Klin pod logo Chaty Polskiej prowadzi dwa sklepy. - Sklep od samego początku, czyli od 2002 roku, prowadzę we współpracy z Chatą Polską. Ze względu na członkostwo  w Radzie Konsultacyjnej Sieci często mam osobisty wpływ na warunki zakupowe całej sieci. Dotyczy to przede wszystkim produktów świeżych, takich jak mięso i wędliny. Wspólnie dbamy o to, by poziom cen był konkurencyjny, ale jednocześnie nie wpływało to na pogorszenie jakości towaru w sklepie. Wszystkie produkty kupujemy w magazynie centralnym Chaty Polskiej. Jeżeli klienci  pytają o towar, którego nie posiadamy, to również korzystamy z umów z innymi hurtowniami – wyjaśnia franczyzobiorca.

Otwierając sklep spożywczy nie można liczyć, że klienci pojawią się już pierwszego dnia po odwróceniu tabliczki z napisem „otwarte”. Ryszard Pawlikowski stara się przyciągać klientów sezonowymi promocjami. Pomaga mu w tym sieciowa gazetka wydawana przez franczyzodawcę.
- Działania marketingowe skupiamy na gazetkach, ulotkach i plakatach. Również angażujemy się we wszelkie akcje lojalnościowe, konkursy, akcje kuponowe i loterie, które organizowane są centralnie przez Chatę Polską. Współpracuję także z osiedlową telewizją kablową. O otwarciu w 2002 roku, a później po remodelingu w 2011 informowaliśmy klientów przez dystrybucję zaproszeń do skrzynek, billboardy osiedlowe, reklamę na rowerach miejskich oraz reklamę w lokalnej telewizji kablowej – wylicza właściciel.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022