Z franczyzobiorcą taniej
Czym podyktowana jest decyzja o przekazywaniu własnych punktów w ręce zewnętrznych przedsiębiorców?
Współpraca z franczyzobiorcami i ajentami jest dla nas korzystniejsza. Obniżamy koszty centrali, gdyż koszty zatrudnienia pracowników pozostają po stronie partnera, a my zarabiamy na ustalonej prowizji. Oczywiście wszystko zależy od osoby przejmującej sklep i jego lokalizacji, ale dla placówki zmiany te najczęściej są korzystne. Niejednokrotnie franczyzobiorcy lepiej zarządzają kosztami i wydajniej pracują, co wpływa na podwyższenie jej rentowności. Po naszej stronie pozostaje wsparcie partnera oraz kontrola, czy spełniane są określone w umowie standardy.
Ile takich „konwersji" miało miejsce do tej pory?
Od wielu lat rozwijamy sieć sprzedaży marki Top Secret w oparciu o współpracę z franczyzobiorcami, a od 2012 roku koncentrujemy się przede wszystkim na tym modelu, który uzupełniony został współpracą z ajentami. Obecnie w ramach sieci franczyzowej w sektorze modowym w Polsce i za granicą działają 184 sklepy, a prawie 40 sklepów własnych w Polsce jest zarządzanych przez ajentów. W sektorze dyskontowym natomiast model ajencyjny jest stopniowo wprowadzany od 2013 roku. W tej chwili w tej formule działa 71 spośród 289 sklepówTextilMarket.
Jakie są warunki przejęcia sklepu w przypadku każdej z marek?
W przypadku ajencji, zarówno sieci TextilMarket jak i Top Secret, wymagamy prowadzenia własnej działalności gospodarczej i doświadczenia w prowadzeniu podobnego biznesu. Rekrutujemy ajentów, którym przekazujemy do zarządzania własne placówki TextilMarket lub Top Secret. W ramach sieci Top Secret w ręce agentów przechodzą istniejące już sklepy, a w TextilMarket poszukujemy też ajentów, którzy mają świadomość prowadzenia własnego biznesu oraz posiadają własne lokale. W sieci dyskontowej koszty adaptacji oraz wyposażenia lokalu pozostają po stronie TextilMarket, natomiast ajent jako nasz partner świadczy nam usługę obsługi sprzedaży.
Czy przejmujący sklep zna jego historię finansową i ma możliwość zapoznania się z jego biznesową specyfiką?
W przypadku przejmowania istniejących lokalizacji oczywiście jest możliwość zapoznania się z historią finansową danego sklepu. Często bywa tak – szczególnie w sieci TextilMarket - że dotychczasowi kierownicy poszczególnych placówek decydują się na podjęcie działalności ajencyjnej i wtedy siłą rzeczy posiadają już pełną wiedzę o wynikach finansowych danego sklepu. W przypadku nowych sklepów ajent otrzymuje od nas planowane założenia sprzedażowe i finansowe - opracowywane indywidualnie dla każdej z lokalizacji.
Rozmawiał (gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak rozwija się sieć Top Secret z nowym właścicielem? Franczyzobiorcy mogą sprzedawać jedną markę, albo zdecydować się na dwie.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...