Franczyza do jednej bramki
Pochodzący z portugalskiej Madery piłkarz, syn sprzątacza w jednym z lokalnych klubów, nie przypuszczał, że 20 lat później będzie miał 95 milionów fanów na Facebooku a w sezonie zarobi 17 milionów euro. Ta kwota może być zresztą jeszcze wyższa. Wszystko za sprawą odzieżowej marki CR7. Nie od dziś wiadomo, że geniusz piłki ma rozdzielną uwagę – świetnie odnajduje się na boisku i dba o swój wizerunek medialny. Okazuje się, że w biznesie jest równie dobry, jak w drużynie Realu Madryt.
Piłkarski przydomek CR7 (inicjały + numer 7 na koszulce klubowej Realu Madryt i reprezentacji Portugalii) stał się nazwą marki, której właścicielem od 2008 roku jest Cristiano Ronaldo. Sklepy CR7 działają w Portugalii na licencji franczyzowej. Oferują modę męską, w tym koszule, bieliznę, a wkrótce także eleganckie obuwie. Zawodnik podkreśla, że sygnowane jego nazwiskiem buty produkowane są w kraju.
- Z dumą i radością informuję o swojej najnowszej kolekcji butów Cristiano Ronaldo Footwear, w całości wykonanych w Portugalii. Już w lutym 2015 roku będziecie mogli kupić własną parę. Jakość, komfort i wyrafinowanie – tak w skrócie można je opisać – reklamował w jednym ze swoich wpisów na Facebooku.
Piłkarze klasy Cristiano Ronaldo raczej nie muszą martwić się o swoją emeryturę, ale zamiast odcinać kupony wolą zarabiać na swoim wizerunku. David Beckham współpracuje z marką H&M, Jakub Błaszczykowski zainwestował w park rozrywki Kubatura w Opolu, a Radosław Majdan wyprodukował własną linię perfum i otworzył studio tatuażu.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Dobra decyzja
/18.12.2025
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Tylko w grudniu Berlin Döner Kebap otworzył trzy lokale, w trzech nowych miastach i w trzech odmiennych formatach franczyzowych.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z niej wynika?
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Unikat.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...