Zawodowo zdobywają pieniądze

Dotacje Export Group zajmuje się pozyskiwaniem i rozliczaniem dotacji na rozwój firmy. To chyba rynek, na którym trudno się wyróżnić…
W Regionalnych Programach Operacyjnych w latach 2014-2020 jest do rozdysponowania ponad 32 mld euro, co wraz z Programem Polska Wschodnia stanowi prawie połowę budżetu przyznanego dla całej Polski. Jednakże pozyskiwanie dotacji przez mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa jest utrudnione. Z jednej strony na rynku mamy duże firmy doradcze wyspecjalizowane w pozyskiwaniu dotacji na kilkunastomilionowe projekty dla instytucji publicznych i dużych przedsiębiorstw, a z drugiej strony mamy lokalnych freelancer’ów piszących projekty niskiej jakości. Stąd dostęp do dotacji dla firm z sektora MŚP był dotychczas utrudniony. Duże firmy doradcze nie były zainteresowane pozyskiwaniem dotacji poniżej kilku milionów złotych.
Jedno własne biuro wystarczy, by rozpocząć budowę sieci franczyzowej?
Mamy siedmioletnie doświadczenie w pisaniu wniosków o dotacje. Ponad 200 z nich zakończyło się podpisaniem umów, co oznacza, że możemy pochwalić się 80-proc. skutecznościa. Myślę, że to wystarczająca baza to tego, by rozpocząć pozyskiwanie partnerów franczyzowych. Chcemy możliwie szybko otworzyć ok. 50 biur. W tak krótkim terminie nie dalibyśmy rady tego dokonać samodzielnie. A im szybciej placówki powstaną tym więcej pozyskają środków. Fundusze unijne to ogromna szansa, z której trzeba korzystać jak najszybciej. Stąd decyzja o uruchomieniu systemu franczyzowego. Jest jeszcze jedna przyczyna. W ramach budżetu unijnego 2007-2013 wystarczało nam jedno biuro, w którym kilkanaście osób pisało wnioski dla firm z całej Polski. W latach 2014-2020 prawie połowa budżetu przyznanego Polsce została przeniesiona do Regionalnych Programów Operacyjnych. Stąd decyzja o uruchamianiu lokalnych placówek, w których będą pracowali ludzie znający szczegółowo działania w swoim województwie, a jednocześnie otrzymają know-how, szkolenia, wsparcie i procedury, które zapewnią wysoką jakość pisanych projektów.
Na jakie wsparcie może liczyć przedsiębiorca, który kupi licencję na biznes w sieci Dotacje Export Group?
Zapewniamy kompleksowe wsparcie merytoryczne oraz pomagamy pozyskiwać klientów. Wszyscy potencjalni klienci zgłaszający się do naszej firmy kierowani są do lokalnych placówek. Największy nacisk kładziemy na szkolenia ludzi, którzy piszą wnioski. Cały czas sprawdzamy pracę lokalnego personelu. Każdy wniosek przed złożeniem jest jeszcze analizowany przez centralę, co ma zwiększyć skuteczność pozyskiwania dotacji dla firm.
Ile będzie franczyzobiorcę kosztować taka pomoc?
Inwestycja we własny punkt pod szyldem Dotacje Export Group wymaga kwoty od 45 do 70 tys. zł w zależności od lokalizacji biura, wielkości lokalu i liczby pracowników. Kwota obejmuje opłatę licencyjną, aranżację i wyposażenie.
Od czego zależą zyski partnerów?
Za każdy napisany wniosek o dofinansowanie pobierana jest od klientów opłata stała oraz tzw. success fee, czyli wynagrodzenie od wartości pozyskanej dotacji. Natomiast za każdy napisany przez naszą placówkę franczyzową wniosek pobieramy swoją prowizję. Jest to uczciwe rozwiązanie dla obydwu stron. Innymi słowy proporcjonalnie bogacimy się razem z naszymi franczyzobiorcami. Poza pisaniem wniosków dodatkowymi, a niemałymi źródłami przychodów są zyski z rozliczania projektów i sprzedaż naszych usług w zakresie eksportu.
Czy to ma jakiś związek z dotacjami?
Nasza firma już od wielu lat pomaga polskim firmom w ekspansji na zagranicznych rynkach. Pomagamy w formalnościach z otwarciem przedstawicielstwa poza Polską, ale również w zdobyciu klientów, dostępu do sieci handlowych i kontrahentów. Napisaliśmy ponad 100 wniosków o dotacje w programie Paszport do Eksportu. O ile w przypadku pozyskiwania dotacji i rozliczania projektów to franczyzobiorcy czynnie uczestniczą w procesie przygotowania projektów o tyle w przypadku eksportu jedynie pośredniczą w sprzedaży naszych usług. Tu potrzebne są znajomość języków i mechanizmów handlowych w danych krajach i tego nie jesteśmy w stanie powierzyć lokalnym placówkom. W przypadku sprzedaży usług eksportowych również dzielimy się prowizją z franczyzobiorcami.
Ile czasu franczyzobiorca będzie czekał na zwrot zainwestowanej w biznes kwoty?
Zwrot następuje już po pierwszym naborze wniosków, a naborów w każdym roku w ramach różnych konkursów jest od 3 do10. Łatwo policzyć, że lata 2014-2020 to dla naszych franczyzobiorców prawdziwe żniwa.
Co będzie po 2020? Skończą się dotacje, a razem z nimi i biznes?
Fundusze Europejskie nie skończą się po 2020 roku. Będziemy mieli wówczas kolejny siedmioletni budżet unijny, w którym prawdopodobnie dostaniemy trochę mniej pieniędzy niż w ramach siedmiolatki 2014-2020, kosztem takich państw jak Bułgaria czy Rumunia. Nie oznacza to jednak, że dotacje się skończą. Każdy kraj Unii Europejskiej korzysta z funduszy, jednakże ich poziom uzależniony jest zamożności danego państwa.
Rozmawiał (gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...