Grene w mieście i na wsi
Pod logo Grene funkcjonuje w Polsce 120 sklepów rolniczo-technicznych, z czego 30 to punkty prowadzone przez franczyzobiorców. Ostatnie otwarcie sklepu franczyzowego miało miejsce w sierpniu w Sejnach. Natomiast w wakacje ruszyły placówki w Wieluniu, Lipnie i Kozubszczyźnie k. Lublina.
- Sezon w branży rolniczej zwykle rozpoczyna się w marcu i trwa do sierpnia, w niektórych rejonach kraju nawet do września. Start sklepu w sezonie jest dla franczyzobiorców atrakcyjny ze względu na wyższe wyniki sprzedażowe osiągane w pierwszych miesiącach działalności. Uruchomienie punktu poza sezonem ma także swoje zalety. Odpowiednio wcześniejsze uruchomienie sklepu pozwala na dokładnie przygotowanie się do wysokiego sezonu sprzedażowego, co później przekłada się na jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe. Grene otwiera sklepy przez cały rok. W ofercie sklepów znajduje się asortyment, który pozwala z powodzeniem prowadzić sprzedaż w każdym okresie w roku – wyjaśnia Joanna Poniedziałek, specjalista ds. rozwoju sieci.
Proces przygotowania sklepu Grene do otwarcia trwa od 3 do 4 tygodni. W tym czasie zespół odpowiedzialny za wizualizację lokalu pomaga w ułożeniu regałów, zamontowaniu elementów wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej, a także rozłożeniu asortymentu z pierwszego zatowarowania. Równocześnie odbywa się proces konfiguracji systemu informatycznego. Kolejny etap stanowią przeprowadzane przez trenera Grene szkolenia produktowe oraz z zakresu obsługi klienta i organizacji pracy sklepu. Każdorazowo procesowi otwarcia sklepu towarzyszy kampania promocyjna dopasowana do specyfiki lokalizacji.
Rok temu Grene połączyło się z inną firmą z branży – Kramp. - Zeszłoroczna fuzja była dopiero wstępem do kolejnych zmian w kierunku poprawy świadczonych usług i poszerzenia oferty. Aktualnie franczyzobiorcy moją dostęp do oferty Kramp, w której znajde ponad 700 tys. pozycji asortymentowych, a co ważne, korzystają z atrakcyjnych na rynku warunków handlowych – mówi Joanna Poniedziałek.
Oferta sklepów rolniczo-technicznych Grene sprawia, że z powodzeniem funkcjonują one w lokalizacjach poza miastem, ale i tych o charakterze typowo miejskim. Najistotniejszym wskaźnikiem potencjału lokalizacji jest obecność produkcji rolniczej. Najbardziej sprawdzają się lokalizacje blisko innych sklepów zaopatrzenia rolniczego, stacji kontroli pojazdów, warsztatów samochodowych, marketów budowlanych, stacji benzynowych lub targowiska miejskiego. Sklep powinien jednocześnie, szczególnie w przypadku lokalizacji miejskiej, znajdować się w pobliżu osiedli mieszkaniowych lub na drogach dojazdowych oraz obok popularnych miejsc handlowych.
- Godziny otwarcia sklepów Grene są dopasowane do typu lokalizacji z jaką mamy do czynienia. Zwykle rozpoczynamy pracę już o godzinie 7. Każdego roku, w trakcie żniw w sklepach Grene uruchamiane są tzw. „dyżury żniwne”, które wiążą się z wydłużeniem godzin pracy sklepu i dostępności pracowników w przypadku awarii. Ponadto sklepy pełnią dyżury telefoniczne poza godzinami pracy – dodaje Joanna Poniedziałek.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Bricomarché otworzyło sklep franczyzowy w Myszkowie
/01.11.2025
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy Muszkieterów – Emilię Andrysiak-Jachowską i Krzysztofa Jachowskiego. To 223. sklep sieci w Polsce i 18. na Śląsku.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Grupa PSB otworzyła 400. sklep Mrówka. I zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Park rozrywki: biznes z przyszłością
/02.12.2025
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.