Więcej franczyzy na dużej giełdzie
Esotiq & Henderson jako niezależna spółka działa od 2010 roku, kiedy to została wydzielona z odzieżowego koncernu LPP i sprzedana. Niedługo potem jej właściciele sprzedali akcje spółki najpierw w ramach emisji prywatnej, a później podczas debiutu na alternatywnym rynku giełdowym New Connect. Już wtedy zapowiadali, że interesuje ich wejście na główny parkiet. Dziś te plany są o krok od realizacji, bo walne zgromadzenie akcjonariuszy już zgodziło się na ten krok, a prospekt emisyjny spółki trafił do Komisji Nadzoru Finansowego, która musi go teraz zatwierdzić.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy nastąpi przeniesienie walorów Esotiq & Henderson na rynek główny. Nie jest też znana kwota, jaką chce z emisji pozyskać spółka. Co do jej przeznaczenia, to można spodziewać się, że pieniądze zostaną wykorzystane do przyspieszenia tempa rozwoju sieci sprzedaży Esotiq. W maju liczba sklepów pod tym szyldem sięgnęła 200, obejmując 12 tys. m2 powierzchni. Strategia spółki zakłada powiększanie udziału w rynku bieliźniarskim poprzez pozyskiwanie kolejnych franczyzobiorców. Sklepy mają pojawiać się też zagranicą, na razie marka jest obecna m.in. w Austrii, Rosji i w Stanach Zjednoczonych, a jesienią planowane jest otwarcie w Niemczech.
Franczyza w Esotiq oparta jest na typowym modelu depozytowym. Właściciel sklepu nie musi inwestować w towar, bo ten do momentu sprzedaży docelowemu klientowi pozostaje de facto własnością franczyzodawcy. Wynagrodzenie partnera zależy od osiąganego obrotu.
- Oferujemy również stałą prowizję za sprzedaż bez względu na to, czy towar został przeceniony, czy też nie. Ważnym atutem jest możliwość przesuwania towaru pomiędzy salonami. Akcje promocyjne obejmują swoim zasięgiem całą sieć sprzedaży – mówi Jarosław Turecki, zastępca dyrektora handlowego sieci.
Na starcie franczyzobiorca otrzymuje nieodpłatnie optymalną liczbę produktów, sprzęt komputerowy, a także pełne wyposażenie witryn. Może liczyć też na plakaty i inne materiały reklamowe, opiekę merytoryczną, niezbędne szkolenie i koszulki firmowe dla personelu. W trakcie działalności przysługuje mu wsparcie handlowe i merytoryczne. W pierwszym półroczu 2014 roku franczyzodawca zarobił 3 mln zł netto przy 50 mln zł przychodów. (gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...