Franczyzobiorcy Redanu zaciskają pasa
Październik okazał się dla grupy Redan wyjątkowy z dwóch powodów. Jubileusz 25-lecia zależnej spółki Adesso, zarządzającej marką TextilMarket, zbiegł się z otwarciem trzysetnego dyskontu tej sieci. W Redanie, do którego należą też marki Troll, Drywash i Top Secret, TextilMarket ma wyjątkowo silną pozycję, bo odpowiada za połowę łącznych obrotów grupy. Przez pierwszych 9 miesięcy br. sieć TextilMarket uzyskała 190,1 mln zł przychodów, czyli o 14 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.
- To bardzo ważny segment działalności naszej Grupy Kapitałowej - mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.
TextilMarket to sieć dyskontów zlokalizowanych są na terenie całego kraju. Wszystkie prowadzone są przez menedżerów zatrudnionych przez Adesso. W tym roku marka zadebiutowała na Słowacji i w Czechach, a także w sprzedaży internetowej. W przyszłym zarządzająca siecią spółka Adesso ma zostać wprowadzona na Giełdę Papierów Wartościowych. Wrześniowe wyniki grupy pokazały, że przychody TextilMarket rosną szybciej niż przybywa powierzchni handlowej dyskontów. Obroty dyskontów wzrosły o 6 proc., powierzchnia – o 5 proc.
Optymizmu zarządzających TextilMarketem nie mogą jednak podzielać menedżerowie Top Secret, Trolla i Drywash – sieci budowanych w oparciu o franczyzę. Bo choć łączna powierzchnia tych sklepów nieznacznie wzrosła, to wrześniowy wynik w stosunku rocznym był o ok. 9 proc. niższy niż przed rokiem. Redan sprzedał towary warte 18,1 mln zł. To odbiło się na wyniku całej grupy, który spadł o 1 proc. do 41 mln zł.
- We wrześniu dominowała ciepła i słoneczna pogoda, w efekcie czego nie wystąpił wyraźny impuls zakupowy związany z sezonową wymianą odzieży. Mimo tego oceniamy zrealizowaną w tym miesiącu sprzedaż z umiarkowanym optymizmem. Wzrost poziomu sprzedaży segmentu dyskontowego jest wciąż większy niż tempo przyrostu powierzchni handlowej. Na pogorszenie obrazu całego segmentu modowego negatywny wpływ mają jednak w ciąż różnice kursowe związane ze sprzedażą na Ukrainie i w Rosji – komentuje wyniki Bogusz Kruszyński.
Analitycy wskazują, że dysproporcja w wynikach między segmentem modowym (franczyza) a dyskontowym (sklepy własne TextilMarket) utrzymuje się już od kilku miesięcy.
- Widoczna jest przewaga kanału dyskontowego, który to jest siłą i stanowi o wynikach grupy. Nie oczekujemy, iż w czwartym kwartale tendencja ta zostanie odwrócona – uważa Marcin Stebakow, analityk Domu Maklerskiego BPS.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak rozwija się sieć Top Secret z nowym właścicielem? Franczyzobiorcy mogą sprzedawać jedną markę, albo zdecydować się na dwie.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...